دیپورتی ها یا با تعصب ها در فوتبالِ رفت و برگشت

این روز ها رفتن به لیگ های خارجی پس از یک دوره کوتاه بازگشت های نابهنگامی دارد که کمی شبهه برانگیز است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  بدون شک فوتبال ایران گاهی با بازیکنانی همراه بوده که حضور آنها در فوتبال اروپا توانسته درخشش قابل قبولی را به جای بگذارد.

اما از طرفی بازیکنانی هم بودند که به دلیل مسائل مالی ترجیح دادند به لیگ‌های حاشیه خلیج فارس بروند و با علم به اینکه در این لیگ‌ها پیشرفت فوتبالی چندانی ندارند، سال‌ها در لیگ این کشورها بازی کردند و حداقل از نظر مالی حضور در این لیگ‌ها برایشان خوب بوده است.

اما بعضی از بازیکنان فوتبال ایران تصمیماتی برای ادامه فوتبالشان گرفتند که نه از نظر فنی به سودشان بوده و نه حتی به منفعت مالی رسیده‌اند. ماجرای ترانسفر شدن بازیکنان ایرانی به لیگ ترکیه در ابتدای فصل شانزدهم هم ظاهراً از همین نوع انتقال‌ها بوده که بازیکنان ما را به بیراهه کشانده است.

مهدی طارمی و رامین رضاییان، دو بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس که فصل گذشته از مؤثرترین بازیکنان تیمشان بودند سر از ریزه اسپور ترکیه در آوردند اما این انتقال برای هیچ‌کدام از این دو بازیکن خوش‌یمن نبود و در نهایت هر دو به پرسپولیس برگشتند.

 رفتن به لیگ ترکیه نه تنها دامن بازیکنان پرسپولیس را نگرفت بلکه استقلالی‌ها هم از این جریان بی‌نصیب نبودند. سجاد شهباززاده، مهاجم استقلال که در جمع آبی ها عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته بود تصمیم به جدایی از این تیم و رفتن به لیگ ترکیه گرفت. البته مهاجم استقلال بیشتر به جای پیشرفت به یک نیمکت نشین حرفه ای تبدیل شد .بازیکنی که در ابتدای فصل بدون فکر به آینده اش راهی تیم ترکیه ای شد و حتی حاضر شد بخشی از مطالبات خود را به استقلالی ها ببخشد در حال حاضر ساز جدایی کوک کرده و میل به بازگشت آن هم به استقلال را دارد .


این طور که به نظر می رسد شهباززاده در تماسی که با مسئولان استقلال داشته، نسبت به بازگشت به تیم پیشین خود ابراز علاقه کرده است .البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که منصوریان نیز از بارگشت شماره 10 آبی ها ابراز علاقه کرده و احتمالاً در بازار نقل‌وانتقالات نیم‌فصل شاهد بازگشت شهباززاده به جمع استقلالی‌ها خواهیم بود.

در هر صورت دو ستاره پرسپولیس پس از گذراندن روز های سخت خیلی زود به اشتباه خود پی بردند و راهی ایران شدند و هم اکنون شهباززاده هم در آستانه بازگشت به کشور قرار دارد.

از طرفی دوری یک نیم فصل برای استقلال و شهباززاده کافی بود تا هر دو  دریابند جدایی شان منفعتی برای دو طرف نداشته است. البته منصوریان در مقام سرمربی استقلال خیلی پیشتر و در همان روزهایی که سجاد ساز جدایی از جمع آبی ها را کوک کرده بود پی به این موضوع برد که مشاوره های غلط باعث می شود سجاد یکی از تصمیمات بد فوتبالی اش را بگیرد. 

در حال حاضر و با توجه به صحبت هایی که اخیرا در مورد وضعیت این بازیکن در جلسه هیئت مدیره صورت گرفت قرار بر این شد شماره 10 استقلال به تیم سابق خود بازگردد. اما از طرفی سجاد نیز نیاز به دلگرمی دارد و می خواهد به این باور برسد که منصوریان به کارش اعتقاد دارد یا خیر .
 
البته جدایی و انتقال شهباززاده باید در نیم فصل صورت بگیرد چرا که در حال حاضر پنجره نقل و انتقالات فوتبال ما و ترکیه بسته است و هر تصمیم در مورد بازگشت سجاد باید در نیم  فصل انجام شود و از طرفی این بازیکن باید برای جدایی و پیوستن به جمع آبی ها قرارداد خود را با تیم ترکیه ای فسخ کند که احنمالا شهباززاده در این خصوص ضررکند و قرار است در این مورد با مسئولان استقلال صحبت کند تا مشکلی نداشته باشد .

در هر صورت شماره 10 آبی ها قرار است امروز وارد ایران شود تا سه شنبه در مراسم مرحوم پورحیدری حضور پیدا کند و بدون شک این بهترین فرصت خواهد بود تا این بازیکن درباره وضعیت آینده خود نشستی را نیز با مسئولان باشگاه استقلال داشته باشد تا در صورت تایید بتواند هر چه زودتر کارهای خود را برای بازگشت به استقلال انجام دهد .

زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره بازگشت شهباززاده گفت: خوشبختانه مسئولان استقلال و شهباززاده نسبت به یکدیگر شناخت خوبی دارند و نقطه نظرات هم را می دانند و مشکلی برای توافق نخواهند داشت و به نظر من در صورت برگزاری جلسه میان دو طرف این مساله می تواند خروجی خوب و قابل قبولی داشته باشد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار