کرمانشاه؛

آغاز به کار اولین سوگواره ملی "از عاشورا تا اربعین

مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه گفت: اولین سوگواره ملی "از عاشورا تا اربعین" در کرمانشاه از فردا (18 آبان) آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید ذبیحی گفت: بسیاری از نویسندگان تئاتر آثار خود را به کانون تئاتر دینی واقع در مرکز هنرهای نمایشی ارسال کردند که برخی از این آثار تایید و مقرر شد تا این آثار در قالب سوگواره ملی در برخی استان‌ها به نمایش درآید.

ذبیحی افزود: در همین راستا نمایشنامه "عالم امروز جمله ویران می‌شود" را به این کانون ارسال کردم که خوشبختانه با آن موافقت شد و قرار است همزمان با برخی استان‌ها، این نمایش در تکیه معاون الملک کرمانشاه به نمایش درآید.

وی با بیان اینکه کارگردانی این نمایش را نیز عهده‌دار است، گفت: در این نمایش به همراه «هاشم پورمحمدی» اجرا خواهیم داشت و چهار اتفاق عظیم در حادثه کربلا شامل شهادت امام حسین(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت حضرت علی اصغر(ع) را در قالب تعزیه و نقالی با استفاده از کاشی‌های تکیه معاون‌الملک روایت خواهیم کرد.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه با بیان اینکه این نمایش از فردا(سه شنبه، 18 آبان) هر روز در ساعت 16 و 30 دقیقه در محل تکیه معاون الملک اجرا خواهد شد، گفت: فردا علاوه بر بعدازظهر، ساعت 9.5 صبح نیز اجرای برنامه خواهیم داشت و پس از آن به مدت دو روز اجرایی نداریم و سپس اجراها روال عادی خود را پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.