گاردین: نظام انتخاباتی آمریکا به پایان عمر خود نزدیک شده است

گاردین در گزارشی به بررسی رقابت‌های انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات و فساد در سیستم انتخاباتی آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ در حالی که روند کنونی انتخابات آمریکا به شکلی بسیار عجیب و غیرمعمول پیش رفته است، این اولین بار نیست که آمریکا با چنین مشکلی مواجه شده است.

افراد بسیاری باور دارند که انتخابات کنونی آمریکا فاجعه‌ای برای این کشور محسوب می‌شود و نتیجه آن اثری غیرقابل پیش‌بینی بر آینده آمریکا و جهان خواهد داشت. کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، با حاشیه‌های بسیار و غیرعادی خود، سوالات بسیاری را برای همگان ایجاد کرده است. بسیاری از خود می‌پرسند که فردی همانند ترامپ، با اعتقاداتی نژادپرستانه و توهین آمیز، چگونه توانسته به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری راه پیدا کند.

با این حال روند انتخابات آمریکا نیز در گذشته از چنین مراحلی عبور کرده است. آمریکا در بسیاری از دوره‌های انتخاباتی خود از سال 1780 با فساد، ترور، حقه بازی و دروغ مواجه بوده است.

برای مثال، مرگ مارتین لوتر کینگ و بابی کندی در جریان انتخابات سال 1968، انتخاب رئیس جمهور را با مشکلات بسیاری مواجه کرد. انتخابات ریاست جمهوری سال 1960، که میان نیکسون و کندی برگزار شد، نیز با برتری 0.17 درصدی کندی به پایان رسید. برتری که از نظر بسیاری به دلیل فساد و دخالت شهردار شیکاگو رخ داد.

با وجود سابقه قدیمی فساد در انتخابات آمریکا، افراد بسیاری باور دارند نظام انتخاباتی آمریکا به شکست کامل رسیده است. با نگاه دقیق‌تر می توان گفت نظام انتخاباتی این کشور از سال‌های گذشته شکسته بوده و به همان صورت باقی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار