نظرسنجی: برتری کلینتون نسبت به ترامپ در آرای مردمی و ویژگی‌های مهم شخصیتی

واشینگتن پست در فاصله دو روز تا انتخابات، نتایج آخرین نظرسنجی مشترک خود با ای‌بی‌سی نیوز را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، پس از رقابت شانه به شانه هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ – نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اواسط هفته گذشته،‌ جدیدترین نظرسنجی مشترک روزنامه واشینگتن پست و شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد کلینتون اکنون در فاصله تنها دو روز تا برگزاری انتخابات، نه تنها از یک برتری 5 درصدی نسبت به ترامپ برخوردار است، بلکه از لحاظ چندین ویژگی شخصیتی نیز برتری محسوسی نسبت به او دارد.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های مختلف، کلینتون و ترامپ هر دو در مقایسه با «باراک اوباما» و «میت رامنی» نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 از محبوبیت کمتری در میان هواداران هر دو حزب برخوردارند. با این حال، نامزد دموکرات‌ها توانسته است نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود از حمایت بیشتری در میان رای‌دهندگان برخوردار شود.

در نظرسنجی جدید واشینگتن پست – ای‌بی‌سی نیوز، 48 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند در انتخابات سه‌شنبه (18 آبان) به کلینتون رای خواهند داد. در مقابل، 43 درصد نیز ترامپ را به عنوان نامزد مورد علاقه خود معرفی کردند. اختلاف 5 درصدی کلینتون و ترامپ در این نظرسنجی بیشتر از سایر نظرسنجی‌های ملی منتشرشده طی روزهای اخیر است. نامزد دموکرات‌ها در آخرین نظرسنجی‌های رویترز- ایپسوس، نیویورک تایمز – سی‌بی‌اس نیوز، فاکس نیوز و مک‌کلاچی – ماریست به ترتیب 5، 3، 2 و 1 درصد جلوتر از رقیب جمهوری‌خواه خود قرار دارد. 

در نظرسنجی جدید واشینگتن پست – ای‌بی‌سی نیوز مشخص شد حمایت از کلینتون بر اساس شخصیت ذاتی او نیز بیشتر از ترامپ است. در این نظرسنجی، 55 درصد از حامیان نامزد دموکرات‌ها اعلام کردند که تنها به خاطر خود او به او رای می‌دهند؛ در حالیکه تنها 43 درصد طرفداران ترامپ اعلام کردند ملاک حمایت آنها از او، شخصیت ذاتی اوست. در واقع، در این نظرسنجی، بیشتر طرفداران ترامپ عنوان کردند به خاطر مخالفت با کلینتون در صف حامیان او قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، در این نظرسنجی نامزد دموکرات‌ها در چند ویژگی شخصیتی مهم نیز برتری محسوس و بعضاً قابل‌توجهی نسبت به نامزد جمهوری‌خواهان داشت تا جاییکه به عنوان مثال، 58 درصد شرکت‌کنندگان (در برابر 32 درصد) اعلام کردند که او به لحاظ شخصیت اخلاقی برتر از ترامپ است و 55 درصد (در برابر 36 درصد) نیز عنوان کردند وی در مجموع از نظر ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی برای تصدی پست ریاست جمهوری مناسب‌تر از نامزد جمهوری‌خواهان است. در پاسخ به این پرسش که از بین کلینتون و ترامپ کدامیک بیشتر از دیگری مشکلات آنها را درک می‌کند نیز نامزد دموکرات‌ها از یک برتری 8 درصدی نسبت به ترامپ برخوردار شد.

تنها ویژگی شخصیتی که ترامپ در آن عملکرد بهتری نسبت به کلینتون داشت،‌ صداقت بود که نامزد جمهوری‌خواهان توانست با 44 درصد در برابر 40 درصد، از حمایت بیشتری نسبت به نامزد دموکرات‌ها برخوردار شود.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد کلینتون در میان رای‌دهندگان غیرسفیدپوست و همچنین در میان رای‌دهندگان مستقلی که به هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه گرایش ندارند، از اقبال بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است. 

با این حال، در این نظرسنجی، هیچ یک از دو نامزد انتخاباتی نتوانست در موضوعاتی مانند مدیریت اقتصاد، مقابله با تروریسم، کنترل مهاجرت، مبارزه با فساد و بهبود وضع سلامت در کشور اعتماد رای‌دهندگان احتمالی را جلب کند. در این موضوعات هیچ یک از دو نامزد نتوانست از حاشیه اطمینان خوبی نسبت به دیگری برخوردار شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار