قم؛

ایستگاه جمع‌آوری زباله در شهر کهک راه‌اندازی می‌شود

معضلات و مشکلات جمع‌آوری زباله شهر کهک با راه‌اندازی ایستگاه جمع‌آوری زباله برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ شهردار کهک بابیان این که محل دفن زباله فعلی شهر کهک (حسن‌آباد) با جانمایی غیراصولی در ورودی و مجاور شهر واقع شده است گفت:این مسأله به دلیل نبود ملاحظات زیست‌محیطی موجب مشکلاتی شده است که با راه‌اندازی ایستگاه جمع‌آوری زباله مشکل برطرف می‌شود.
«علیرضا پوررستم» افزود: آلودگی هوا و محیط زیست، بوی نامطبوع، آلودگی آب‌های زیرزمینی با شیرابه زباله‌ها، جلوه نازیبای شهر، پراکنده شدن زباله‌ها در منطقه مسکن مهر، تجمع و افزایش سگ‌های ولگرد و بوی نامطبوع آن تا داخل شهر کهک شده است.
شهردار کهک اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده در تدارک راه‌اندازی ایستگاه جمع‌آوری زباله در شهر کهک هستیم تا در قالب این ایستگاه زباله‌های مردم جمع‌آوری و در طول هفته 2 مرتبه به سایت زباله استان (البرز) تحویل داده شود.
پوررستم گفت: بر اساس مطالعاتی که در گذشته انجام شده بود جایی برای دفن و بازیافت زباله در شهر کهک وجود ندارد. همین موضوع سبب شده مردم زباله‌های خود را در منطقه‌ای حوالی جاده «ونارچ»، که مناسب نیست، دفن کنند یا آتش بزنند که این اقدام مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی افزود: روزانه ۸ تن زباله در شهر کهک تولید می‌شود که در حال حاضر به صورت سنتی و غیربهداشتی دفن یا سوزانده می‌شود و این اقدام اشتباه است.
شهردار کهک با اشاره به این‌که حجم و تنوع کم زباله‌های شهر کهک سبب شده برای هیچ شرکت بازیافت یا تفکیک صرفه اقتصادی نداشته باشد گفت: هرچه جامعه شهری‌تر می‌شود ترکیب زباله‌ها برای بازیافت و تفکیک به صرفه‌تر است.
وی با بیان این‌که در مرحله طراحی ایستگاه زباله شهر کهک هستیم افزود: این ایستگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد وامیدواریم با این اقدام مشکل مردم برطرف شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.