آمار تاسف بار درباره مهاجران؛

چهار هزار قربانی در دریای مدیترانه

شمار آوارگان کشته شده در سال 2016 میلادی در دریای مدیترانه از مرز چهار هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شمار آوارگان کشته شده در سال 2016 میلادی در دریای مدیترانه از مرز چهار هزار نفر گذشت.

بر این اساس، سازمان بین الملی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 4220 آواره که برای فرار  از جنگ و ناامنی قصد داشتند از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، جان خود را از دست داده اند.این در حالی است که در سال 2015 شمار قربانیان در این دریا  3770 نفر ثبت شده بود. 

انریکو کردندینو ، فرمانده عملیات اروپایی مقابله با قاچاق انسان در دریای مدیترانه موسوم به «سوفیا» گفت: قاچاقچیان انسان در لیبی تعداد زیادی از اوارگان را در شناورها و قایق های کوچک و فرسوده  راهی سواحل ایتالیا می کنند و در نیمه راه خود با قایق های تندرو به لیبی باز می گردند.

وی افزود: « از اغاز سال جاری میلادی بیش از 160 هزار پناهنده خود را از لیبی به سواحل ایتالیا رسانده اند که در این میان نزدیک به 3500 نفر به علت واژگون شدن قایق هایشان در ابهای ایتالیا غرق شده اند».

سازمان ملل اعلام کرده است دریای مدیترانه به بزرگترین قبرستان جهان برای آوارگان تبدیل شده است.

درهمین حال دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، سال 2016 را مرگبارترین سال برای اوارگان در دریای مدیترانه اعلام کرد. در این گزارش امده است. احتمال جان باختن اوارگان در این دریا در مسیر لیبی به ایتالیا نسبت به مسیر ترکیه به یونان «10 برابر» بیشتر است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار