کرمانشاه؛

خانواده زندانیان آسیب پذیرترین قشر جامعه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: کمک به خانواده نیازمند زندانیان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه کاری بزرگ و خداپسندانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجتبی ملکی گفت: انجام کار نیک و خیر در این دنیا موجب سعادت الهی و ثواب انفاق مال برای رفع گرفتاری محرومان جامعه به اندازه اجر معنوی خواندن نماز است.اغلب زندانیان ناخواسته و به صورت غیرعمد مرتکب جرم و گرفتار زندان شده اند و خانواده آنان هم عمدتا در ارتکاب اینگونه جرایم نقشی ندارند.

 این مقام قضایی با اشاره به مشکلات مالی خانواده زندانیان پس از زندانی شدن سرپرست خود، نقش کمک های مالی خیران برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تبیین و خانواده بی بضاعت زندانیان را آسیب پذیرترین قشر جامعه توصیف کرد.

وی ادامه داد: زندان محلی برای نگهداری مجرمینی است که امنیت جامعه را به خطر انداخته و دستگاه قضایی با این دسته از مجرمان طبق قانون جدی و قاطع برخورد می‌کند.

 ملکی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را اولویتی مهم دانست و عملکرد مجموعه قضایی استان در این زمینه را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با همت رئیس کل دادگستری استان و سایر اعضای شورای قضایی آمار زندانیان استان روبه کاهش است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.