معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: حضور آمریکایی‌ها در عراق یک نوع مانور تبلیغاتی است.

"سردار رسول سنایی راد" معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علت اصرار امریکا و ترکیه در عملیات آزاد سازی موصل اظهار داشت: ترکیه به دنبال فرصتی است که به عراق ورود کرده و خودش را در منطقه تثبیت کند. لذا یک جور سهم خواهی در این ماجرا و ادعاهای ارضی در عراق را دارد که در این شرایط به دنبال یک نوع بی نظمی در منطقه و یک فرصت طلبی برای تثبت حضورش در شمال عراق است.


معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: علت حضور امریکایی‌ها در این عملیات بیشتر یک نوع مانور تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که در واقع با خواسته دولت عراق هماهنگ نیست و این حضور نشان می‌دهد که قبل از اینکه دلسوزی برای دولت و ملت عراق باشد یک نوع اقدام نمایشی و سیاسی برای سرکوب داعش است و آنها دنبال نابودی داعش نیستند و مدیریت بر داعش را دنبال می‌‌کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ادعای ارزضی ترکیه بخاطر این است که به دنبال توسعه در سوریه و عراق هستند و بدون هماهنگی با دولت سوریه به بهانه تأمین قبر یکی از سلاطین عثمانی به آنجا لشگر کشی می ‌کرده و رفت و آمد دارند و به دنبال یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستند و موصل را روی آن ادعای ارضی و تاریخی دارند و بخاطر همین اصرار دارند که در عملیات آزاد سازی موصل حضور داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار