اتمر

آزادی شربت گل برای افغانستان مسأله‌ای سیاسی و حیثیتی است

مشاور امنیت ملی رییس جمهور موضوع زندانی‌شدن شربت گل مشهور به دختر چشم‌آبی را یک موضوع سیاسی و حیثیتی می‌داند.

اتمر: آزادی شربت گل برای افغانستان یک مسئلۀ سیاسی و حیثیتی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور موضوع زندانی‌شدن شربت گل مشهور به دختر چشم‌آبی را یک موضوع سیاسی و حیثیتی می‌داند.

مشاور امنیت ملی روز پنج‌شنبه در دیدار با سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل در مورد رهایی شربت گل از زندان صحبت کرده‌است.

آقای اتمر گفته‌است که رهایی شربت گل برای دولت افغانستان یک مسئلۀ سیاسی و حیثیتی است و پاکستان باید در این زمینه حساسیت مردم و دولت افغانستان را درک کند.

او از سید ابرار حسین خواسته‌است تا در مورد رهایی و درمان شربت گل در پاکستان با حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان همراهی نماید.

اتمر هم‌چنان افزوده‌است دولت افغانستان به خاطر زنده‌گی باعزت شربت گل آماده‌گی دارد تا او پس از رهایی، در کشور خودش زنده‌گی با عزت داشته باشد.

این در حالی‌ست که سفیر افغانستان در پاکستان از رهایی شربت گل در روزهای نزدیک خبر می‌دهد.
حضرت عمر زاخیلوال گفته‌است که شربت گل ۴۰ساله قرار است در دوشنبۀ آینده از زندان در پاکستان آزاد گردد.

شربت گل که پس از نشر تصویرش در مجلۀ نشنل جیوگرافیک، به خاطر چشم‌های متفاوتش شهرت جهانی کسب کرده بود، اخیرا به اتهام جعل تابعیت پاکستان و هویت ملی آن کشور، بازداشت و زندانی گردید.

شفقنا نوشت: چندروز پیش گفته شد شربت گل به ضمانت از زندان آزاد خواهد شد اما سپس این موضوع از سوی دادگاه ان کشور رد گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، اتمر ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار