سمنان؛

جایگاه چهارم استان سمنان در شاخص کیفی سرشماری درکشور

استان سمنان با شاخص کیفیت 102در اجرای سرشماری حضوری نفوس و مسکن بعد از استانهای فارس، مرکزی و قزوین، در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 استان سمنان گفت: بر اساس گزارش کیفی مرکز آمار ایران تا تاریخ پانزدهم آبان 95 رتبه شهرستان های استان در شاخص های کیفیتی به ترتیب، شاهرود با 65، گرمسار با 66، میامی با 103، دامغان با 114، سرخه با 115، سمنان با 134، مهدیشهر با 135 و آرادان با شاخص 148 است.
رضا عبدالله زاده با بیان این که هرچه شاخص کمتر باشد، کیفیت مطلوب‌تر است، افزود: تکرار کد ملی، بی‌پاسخی کد ملی، بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای مصاحبه شده و بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای غایب، از عوامل کاهش شاخص کیفیت در سرشماری عمومی در استان سمنان است.
وی تصریح کرد: طی 18 روز سپری شده از آغاز مرحله مراجعه حضوری برای ثبت نام در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، آمارگیران سرشماری به 133 هزار و 200 خانوار استان مراجعه کرده اند که 13 درصد آن ها غایب بودند.
عبدالله زاده با بیان این که بیش از 17 هزار و 600 خانوار در زمان مراجعه ماموران غایب بودند، اظهار داشت: در خانه های خانوارهای غایب، برگه ای حاوی کد آماری و کد غایب همراه با شماره تماس مورد نیاز قرار داده می شود و این خانوارها می توانند به سامانه سرشماری مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
وی افزود: در 18 روز از آغاز ثبت نام سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت مراجعه حضوری، ماموران سرشماری با بیش 23 درصد از خانوارهای استان سمنان مصاحبه کرده اند که شامل 33 هزار و 600 خانوار است.
دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 استان سمنان اعلام کرد: حدود 62 درصد از خانوارهای استان سمنان که شامل 82 هزار خانوار می شوند در زمان مراجعه ماموران، کد آماری مبنی بر تکمیل اطلاعات در سامانه سرشماری در زمان ثبت نام اینترنتی ارایه کردند.
رضا عبدالله زاده خاطر نشان کرد: خانواده ها باید دقت داشته باشند، آمارگیران واقعی لباس های یک شکل دارند و نشانه سرشماری بر جلیقه ویژه آن ها نقش بسته است و کارت شناسایی آن ها در سمت چپ لباس شان متصل است که امضای فرماندار همان شهرستان را دارد.
وی گفت: 218 نفر در استان سمنان به عنوان آمارگیر سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اطلاعات شهروندان را ثبت می کنند و همکاری مردم با این افراد زمینه ساز آبادانی استان است.
سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهر آغاز شده و تا بیست و هشتم آبان 95 ادامه دارد.
540 هزار و 500 نفر از جمعیت استان سمنان، شامل 173 هزار و500 خانوار به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ثبت نام کرده اند که معادل 80 درصد پوشش خانوار ثبت نامی است.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.