مشهد؛

اختصاص بودجه مستقل برای حاشیه ی شهر مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ردیف بودجه مستقل هزار میلیارد ریالی در بودجه ی سنواتی کشور امسال برای حاشیه ی شهر مشهد اختصاص یافته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری دربازدید از پروژه های آب و فاضلاب حاشیه ی شهرمشهد، افزود: پارسال پس از پیگیری های فراوان نمایندگان مجلس برای همه شهرها و کلانشهرهای کشور ردیف حاشیه نشینی با 610 میلیارد ریال اعتبار اختصاص دادند.

وی ادامه داد: امسال بخاطرهمدلی مسئولان خراسان رضوی و نمایندگان مجلس نه تنها این ردیف 610 میلیارد ریالی به دو هزار میلیارد ریال افزایش بلکه ردیف مستقلی نیز برای کلانشهر مشهد با هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

مقدوری همچنین ازعملیات اجرایی 14 پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد خبردادو گفت: عملیات اجرایی 14 پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 204 کیلومتر با 780 میلیارد ریال اعتبار و همچنین هشت طرح تامین و توزیع آب به متراژ 99 هزار و 500 متر با اعتبار 911 میلیارد ریال اعتبار در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت تضعیف نظام مدام تکرار می کنند که دولت با ضعف و مشکل مواجه است و نمی تواند کاری انجام دهد در صورتی که دولت یازدهم با قوت به همه امور پرداخته و خوب هم نتیجه گرفته است.

مقدوری همچنین گفت: از ابتدای راه اندازی شرکت آب و فاضلاب در مشهد تا امسال ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب این کلانشهر فقط 100 هزار مترمکعب در شبانه روز بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هفته دولت امسال تصفیه خانه جدید با ظرفیت 80 هزار مترمکعب در شبانه روز به بهر برداری رسید و ماه آینده نیز تصفیه خانه فاضلاب دیگری برای مشهد با ظرفیت 83 هزار مترمکعب وارد مدار بهره برداری می شود.

مقدوری گفت: تنها ظرف امسال 163 هزار مترمکعب به ظرفیت 100 هزار متر مکعب طول تاریخ تصفیه خانه های فاضلاب مشهد افزوده می شود که این مهم متناقض با نظر منتقدان دولت است.

وی افزود: کشورهای پیشرفته و صنعتی از 100 سال پیش با اتکاء به منابع خرد مردم و مشارکت بخش خصوصی زیرساختهای خود را پیشرفت داده اند و ما نیز باید همان مسیر را برای رشد و تحول در عرصه زیرساختها ادامه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین میزان کنونی مصرف آب شرب و بهداشتی مشهد را سالانه 240 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: طبق مطالعاتی که از 2 سال قبل به منظور پیش بینی منابع تامین آب برای افق 1420 انجام شد نیاز مشهد کلانشهر مشهد در آن 396 میلیون مترمکعب آب خواهد بود.

مقدوری ادامه داد: همچین طبق این مطالعات برای تامین منابع آب خراسان رضوی در بخش های شرب، صنعت و کشاروزی در سال 1420 باید تا سقف 300 میلیون مترمکعب منبع آب جدید تامین شود.

وی گفت: برای تامین 300 میلیون مترمکعب کسری آب در سال1420 برنامه ریزی سنگینی شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: یکی از طرحهای اجرایی دولت در این خصوص اجرای 2 خط انتقال برای تامین منابع آب از داخل و خارج حوزه های درون مرزی خراسان با افزون بر 120 هزار میلیارد ریال اعتبار است که با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی می شود.

یک میلیون و 220 هزار مشترک در کلانشهر سه و نیم میلون نفری مشهد زیرپوشش شبکه آبرسانی و 730 هزار مشترک زیر پوشش شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار