آموزش دختران ملاکی برای توسعه یافتگی کشور

معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: آموزش دختران یکی از ملاک‌های توسعه یافتگی کشور و موتور محرکه برای توسعه فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گردهمایی ویژه کارشناس مسئولان امور زنان استان ها، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور ضمن قدردانی از فعالیت های فانی و تبریک به دانش آشتیانی با بیان اینکه امیدواریم ترمیم دولت به موفقیت های کشور کمک کند، گفت: ارتباط آموزش و پرورش با آموزش دختران از چند جهت اهمیت دارد.

وی ادامه داد: جمعیت دختران دانش آموز و همچنین تعداد بالای کارکنان زن وزارتخانه آموزش و پرورش از جمله این موارد است.

مولاوردی با بیان اینکه نهاد خانواده و هم چنین تاثیر متقابل مدرسه و خانواده از دیگر موارد مورد توجه در بحث آموزش زنان است، اظهار داشت: طی سه سال و نیم گذشته برنامه‌های مشترکی بین آموزش و پرورش و حوزه زنان انجام شده و امیدواریم با حمایت‌های وزیر و معاونت امور زنان این برنامه‌ها به قوت خود باقی بماند.

مشاور رییس جمهور عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست لذا باید به توسعه آن توجه ویژه‌ای کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید نگاه به آموزش زنان در دستو ر کار قرار گیرد، تصریح کرد: تعلیم و تربیت به ویژه در دختران نقش دوسویه‌ای ایفا می‌کند که یکی از آنها معیاری برای توسعه یافتگی کشور و مسئله بعدی به منزله موتور محرکه توسعه در هر کشور شناخته می‌شود.

مولاوردی ادامه داد:‌ با توجه به این اهمیت باید از تمامی ظرفیت‌های حاکمیتی برای فراهم سازی بستر رشد آموزش‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه تقویت جایگاه اولیا و مربیان از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: در رفع مشکلات فرهنگی و توانمندسازی آموزش و پرورش این مشارکت‌ها ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار