لرستان؛

انتخاب رئیس جمهور لبنان موجب تقویت جایگاه مقاومت در منطقه

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: انتخاب رئیس جمهور لبنان باعث تقویت جایگاه مقاومت در منطقه می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد ، در مصلای الغدیر این شهرستان افزود: انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان باعث استحکام مواضع مقاومت شده و فرصت خوبی را جهت ایجاد زمینه برای فراهم کردن نظم مطلوب توسط جبهه مقاومت، حزب الله و ایران در راستای مبارزه با تکفیری ها و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.
وی اظهار کرد: انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان به منزله پیروزی ایران و تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است در واقع این انتخاب بیانگر نشانه تغییر معادلات منطقه ای به نفع جبهه مقاومت و سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه وموقت خرم آباد با اشاره به راهپیمایی جوانان در روز 13 آبان گفت: قرآن کریم در خصوص کسانی که خوی استکباری دارند می فرماید که مرگ بر شما باد بنابراین روز 13 آبان که شعار مرگ بر آمریکا در آن سر داده می شود و روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده پشتوانه قرآنی دارد.
متقی نیا بیان کرد: 13 آبان روز شکستن پیکره استکبار جهانی و روز جوانان مومن، انقلابی، شجاع و با بصیرت است.
وی با بیان اینکه 13 آبان روز اعلام جهاد علیه استکبار است، اضافه کرد: 13آبان روز شهادت، شجاعت و غیرت انقلابی ملت ایران در مقابل شیطان بزرگ آمریکاست.
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: روز 13 آبان یادآور شهیدان دانش آموز در سال 57، یادآور مبارزه امام خمینی (ره) و ملت ایران با استکبار جهانی و مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون است. در واقع این روز، روز استقامت ملت ایران در برابر استکبار جهانی است لذا از همه اقشار محتلفی که در راهپیمایی این روز حضور داشته اند تقدیر و تشکر می کنیم. 
متقی نیا در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به واسطه تغییر فرهنگ عمومی و الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) به وقوع پیوست افزود: مسئولیت پذیری، وجدان کاری، عمل به قانون،درستکاری، دست پاکی و رضایت ارباب رجوع از جمله مصادیقی هستند که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شوند.
وی بیان کرد: وضعیت فرهنگ عمومی در استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد؛ از این رو برای رسیدن به این وضعیت نیاز به تلاش بیشتری است.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اهمیت و جایگاه مراسم اربعین حسینی نیز گفت: صواب و فضیلت شرکت در مراسم اربعین و حتی هزینه مالی و خدمت به زائرین این مراسم برابر با صدها حج عمره است.
متقی نیا با بیان اینکه همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نمایش و رزمایش معنویت و اقتدار شیعیان است ، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن اهداف و آرمان های امام حسین(ع) از ثمرات پیاده روی اربعین بوده و در عین حال وحدت آفرین است.
وی همچنین خواستار رسیدگی به امور مستضعفین و نیازمندان جامعه توسط دستگاه های اجرایی شد و اضافه کرد: مسئولین باید هماهنگونه که برای انجام امور بستگان خود تلاش می کنند امور مردم عادی و نیازمند را هم پیگیری کنند و به داد مردم آسیب پذیر و بدون پارتی برسند.
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: مسئولان و تمام مسئولان قوای سه گانه در استان لرستان با وجدان کاری به کارهای مردم رسیدگی کنند.
متقی نیا اظهار کرد: ضرورت دارد که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی به عنوان قشر آسیب پذیر بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی همچنین از عملکرد شهرداری خرم آباد انتقاد کرد و افزود: مردم بالاترین نارضایتی را از شهرداری خرم آباد دارند و از طرفی مسئولان شهرداری درآمدهای نابحق و حقوق های نجومی دریافت کرده اند.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.