گرگان؛

پیام جهانی پیاده روی اربعین حسینی

امام جمعه گرگان گفت: پیاده روی اربعین پیام جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نماینده ولی فقیه در گلستان در جلسه برنامه ریزی اعزام موکب این استان به کربلا گفت: همه افرادی که اعزام می شوند باید صرف نظر از این که زائران از کجا آمده اند فقط به فکر خدمت باشند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: هر زائر و هر ایرانی درکربلا یک خبرنگار است و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: این سفر زیارتی است اما باید همراه آن به اهداف مقدس امام حسین( ع) در نهضت عاشورا توجه شود.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: این یک راهپیمایی جهانی است و زمانی که جمعیتی میلیونی در یک مکانی اجتماع می کنند یک پیام جهانی هم دارد و تاثیر آن بین المللی است.

وی خاطر نشان کرد: ما با این راهپیمایی میلیونی می خواهیم با دنیا حرف بزنیم و این مساله بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وقتی زیارت امام حسین (ع) به صورت گروهی انجام می شود همه دنیا به این مسئله توجه می کنند و در این اجتماع میلیونی باید اهداف سید الشهدا به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان این که امام حسین (ع) خونش را در راه خدا داد تا مردم را از جهالت آگاه کند، تاکید کرد: ما نباید این زیارت را به عنوان عمل فردی نگاه کنیم بلکه هدف ما باید پیام رسانی نهضت عاشورا به جهانیان باشد.

وی ادامه داد: حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که عکس من را آنجا نچسبانید تا جنبه جهانی بودن این حرکت مطرح باشد.

وی گفت: شاید ادیان و مذاهب دیگر هم بیایند و ما باید اخلاق حسینی را نشان دهیم. اخلاق امام حسین (ع) این بود که آب را برای سپاه حر باز کرد، با این که برای کشتن او آمده بود.

امام جمعه گرگان بیان کرد: امروز امثال داعش وارد میدان شده اند تا به اسلام ضربه بزنند و قبلا مشکل جهان اسلام اول فلسطین بود ولی اکنون فراموش شده است. این چیزی است که اسرائیل می خواهد و اکنون مسلمانان مسجدالاقصی را فراموش کرده اند.

وی اضافه کرد : یکی از دلایلی که با آل سعود مخالفیم به این دلیل است که مساله فلسطین را از ذهن ها دور کرده اند و اکنون تمام دنیا توجهشان به یمن و سوریه و عراق شده است.

امام جمعه گرگان گفت: در گذشته یزید یکی بود ولی امروز دنیا پر از یزید شده است. امروز ما باید به صورت دسته جمعی نقش امام حسین (ع) را انجام دهیم و پیام او را منتقل کنیم.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.