سمنان؛

راه اندازی نخستین سینمای تخصصی کودک و نوجوان استان سمنان

نخستین سینمای تخصصی کودک و نوجوان در استان در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از راه‌اندازی نخستین سینمای تخصصی کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: سینماکانون با هدف کمک به تقویت آموزش و نشاط اجتماعی کودکان در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان راه‌اندازی شد که موجب پویایی و احیای این شاخه هنری برای کودکان خواهدبود.
مهدی جمال افزود: سینما کانون دو روز در هفته در دو نوبت صبح و عصر برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، نمایش فیلم دارد.
وی با بیان اینکه محور، موضوع و محتوای فیلم‌های این مجموعه در بعضی موارد موضوعات اجتماعی در قالب بزرگ‌سالان است افزود: دانش‌آموزان گام به گام به عرصه‌ی بزرگ‌سالی نزدیک‌تر می‌شوند و ‌فیلم‌ها نیز به‌عنوان کمک آموزشی و الگوی آنان خواهد بود.
جمال با تأکید بر اینکه در این سینما فیلم‌های روز به نمایش گذاشته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دنیای کودکان و نوجوانان با دنیای بزرگ‌سالان متفاوت است و هدف از این سینما، نمایش فیلم‌هایی با رویکرد آموزشی و افزایش نشاط اجتماعی کودکان است.
وی با اشاره به توجه به رویکرد آموزش و اخلاق‌مدارانه ادبیات کهن فارسی در فیلم‌های در نظرگرفته شده برای کودکان، گفت: در دهه‌های گذشته در تاریخ سینمای کشور شاهد فعالیت سینماگران مؤفقی در این حوزه بوده‌ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان با بیان اینکه محتوای فیلم به سال ساخت بستگی ندارد افزود: ممکن است محتوای فیلمی که در سال‌ها قبل ساخته شده، برای کودکان مناسب‌تر و گویاتر از فیلم‌های امروزی باشد.
انتهای پیام / د


برچسب ها: کودکان ، سینما ، افتتاح ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار