رئیس اجرائیه افغانستان:

ازبکستان در ساخت جاده و راه‌آهن افغانستان سرمایه‌گذاری کند

عبدالله گفت: ازبکستان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف افغانستان علاقه‌مند است.

ازبکستان در ساخت جاده و راه‌آهن افغانستان سرمایه‌گذاری کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، "عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در حاشیه اجلاس سران دولتهای سازمان شانگهای با "رستم عظیم اوف" معاون اول نخست وزیر ازبکستان ملاقات کرده است.

در این نشست عظیم اوف با حمایت از تلاش‌ها و دستاوردهای اخیر در افغانستان گفت: کابل و تاشکند اشتراکات تاریخی و فرهنگی طولانی دارند.

عبدالله نیز با ابراز قدردانی از معاون اول نخست وزیر ازبکستان از همکاری‌های این کشور با افغانستان در دوره‌های مختلف، درگذشت اسلام کریم‌اف را به وی و مردم ازبکستان تسلیت گفت.

عبدالله در ادامه گفت: شرکت‌های ازبکستان در عرصه جاده‌سازی تجربه خوبی‌ دارند و افغانستان آماده است از این ظرفیت استفاده نماید.

رئیس اجرائیه تصریح کرد: ما با ازبکستان اشتراکات فرهنگی داریم. اگر تهدیدهای وجود دارد تهدیدهای مشترک است و ما در خط اول مقابله با این تهدیدها قرارداریم. همانطوری‌که تهدیدها مشترک است فرصت‌ها و استفاده از این فرصت‌ها نیز مشترک می‌باشد.

وی همچنین افزود: موقعیت افغانستان به عنوان نقطه اتصال به آسیای جنوبی و بندرچابهار می‌تواند زمینه مناسبی را برای استفاده از این فرصت‌ها فراهم سازد.

عبدالله در ادامه از سخنان اخیر رییس جمهور ازبکستان درخصوص گسترش روابط اقتصادی با افغانستان استقبال کرد و خواهان فعال شدن کمیسیون‌های مشترک میان دو کشور شد تا روابط در بخش‌های فرهنگی٬ اقتصادی و اجتماعی بهبود و استحکام یابد.

وی همچنین آمادگی افغانستان را برای استفاده از خط آهن ازبکستان برای اتصال این کشور از این طریق به خط آهن بین‌المللی مطرح ساخت و برهمکاری مشترک برای استفاده از بورسیه‌های ازبکستان برای دانشجویان افغانستان تاکید کرد.

به نوشته فارس، رییس اجراییه افغانستان از حضور وزیرخارجه ازبکستان در بروکسل و کمک‌های این کشور برای افغانستان سپاسگزاری کرد و پیشنهاد داد تا در بحث افزایش روابط فرهنگی هفته‌های فرهنگی مشترک میان دو کشور برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.