اهواز؛

زیبا اما پر درد

طبیعتی بکر و زیبا.باغ های انار، انجیر و گردو ، بوی گندم زار و شالیزار با مهربانی و صفای سادات دست به دست هم داده تا منت پروردگار به زیباترین شکل جلوه نمایی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مردمانی ساده که مشغول باغداری، کشاورزی و دامداری هستند و بر این همه نعمت و زیبایی خدا را شاکر.

وووووووووو

منطقه سادات حسینی شامل 14پارچه روستا در 25 کیلومتری شهر دهدز و 75 کیلومتری ایذه واقع شده و جمعیتی بالغ بر 15هزار نفر را در خود جای داده است.


وووووووووو
اما بنا به گفته معروف که هر زیبایی بی عیب نیست این منطقه نیز به دلیل اهمال مسئولان  با مشکلات جدی روبرو است.

حکمت الله عباس زاده، رئیس شورای اسلامی سادات حسینی ملاح که خسته از بی توجهی مسئولان این بار سراغ رسانه را گرفت تا شاید کسی به داد مردم دیارش برسد، از مسائل منطقه سادات حسینی ملاح چنین گفت.

مسائل متعددی دست به دست هم داده تا راه های منطقه را برای ما ناامن کرده و گذران زندگی را سخت.

در سال 82 بعد از آبگیری سد کارون 3 منطقه دنباله رود جنوبی که شامل 10روستا، زمین های کشاورزی، جاده و پل بود به زیر آب رفتند.

سازمان آب و برق استان برای حل معضل نبود پل ، بارج ها و قایق هایی را در منطقه مستقر کرد که ساعت کاریشان از طلوع تا غروب آفتاب است اما به دلیل نا امنی همین امکانات محدود نیز تا کنون چندین عزیز را از دست داده ایم.

همچنین جاده دهدز به روستای سادات حسینی ملاح 25کیلومتر است که خرابی ، عرض کم و شیب تند آن باعث بروز چندین حادثه دلخراش جاده ای و سقوط ماشین به درون آب و مرگ سرنشینان شده است ولی هیچ مسئولی پیگیر این مسئله و حل معضل آن نشده و بی تفاوت از خبر مرگ کسانی می گذرند که خود به دلیل کم کاری، در مرگشان نقش داشته اند و این اهمال را با نداشتن اعتبار توجیه می کنند.

زیبا اما پر درد

در عصر اینترنت، سرعت و ارتباطات مردم ما از داشتن اینترنت و دکل تلویزیونی جهت گیرنده های خانگی محرومند و آنتن دهی اپراتورهای تلفن های همراه نیز بسیار ضعیف است.

مدارس سادات حسینی با داشتن حدود 1000دانش آموز دختر وپسر در مقاطع مختلف از وسایل گرمایشی و سرمایشی محرومند و ساختمان مدارس نیز به بازسازی نیاز دارند.

همچنین صعب العبور بودن منطقه و کمبود نیرو معضل نبود معلم را بوجود آورده به طوری که دبیر ورزش ، فیزیک آموزش میدهد!

درد دل های عباس زاده به پایان رسید اما دردهایش باقی ماند.

وووووووووو

بیایید کمی به معنای واژه مسئول بیاندیشیم.

اگر مسئولان کمی همت کنند و هریک به وظایف قانونی خود که موظف به انجام آن هستند عمل نمایند از اندوه این مردم نیز کاسته خواهد شد.

اما واقعا چند خانواده در مسیرهای جاده داغدار شود؟چند عزیز را باید در رودخانه از دست داد؟چند دانش آموز از سرما بلرزد و چند جوان به دلیل بیکاری حسرت به دل چیزهای زیادی بماند تا تلنگری باشد برای وجدان های خفته مسئولان.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.