مرگ سالانه ۳۶۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان ناشی از مصرف مشروبات الکلی

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد سرطان ناشی از مصرف مشروبات الکلی، سالانه جان 365 هزار نفر را در جهان می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس برآوردهای جدیدی که امروز در پاریس به مناسبت کنگره جهانی مبارزه با سرطان منتشر شد، مشروبات الکلی سالانه به 700 هزار مورد جدید سرطان و 365 هزار مرگ و میر ناشی از سرطان (مری، روده بزرگ، گلو، کبد و پستان) در جهان و اساسا در کشورهای پیشرفته منجر می شود.

دکتر «کوین دی شیلد» با ارائه نتایج اولیه تحقیقی که در مرکز بین المللی تحقیقات مربوط به سرطان،‌نهاد سرطان شناسی سازمان جهانی بهداشت،‌ انجام شد، اعلام کرد بخش زیادی از مردم نمی دانند که مشروبات الکلی می تواند موجب سرطان شود.

این تحقیق که بر داده های سال 2012 مبتنی است، نشان می دهد که سرطان های مرتبط با الکل پنج درصد موارد جدید سرطان و چهار و نیم درصد همه مرگ و میرهای سالانه ناشی از سرطان  در جهان را تشکیل می دهد.

 به گفته دکتر شیلد،‌آمریکای شمالی،‌استرالیا و اروپا به ویژه اروپای شرقی بیشترین آمار مبتلایان به سرطان را به خود اختصاص داده اند. اما کشورهایی که به سرعت توسعه می یابند مانند هند یا چین که در آن مصرف الکل افزایش می یابد، احتمالا در این زمینه به کشورهای توسعه یافته ملحق خواهند شد.

این پژوهشگر کانادایی تصریح کرد به مصرف فزاینده مشروبات الکلی که غالبا توام باتوسعه یافتگی یک کشور است، تغییرات در شیوه زندگی یا تغذیه و همچنین استعمال دخانیات افزوده می شود.

براساس این پژوهش که قرار است سال آینده در یک نشریه علمی منتشر شود ،‌سرطان مری اکنون در راس سرطان های مرتبط با مشروبات الکلی در خصوص آنچه به مرگ و میر مربوط می شود، قرار گرفته است (سرطان مری مسبب 34 درصد مجموع 365 هزار مرگ و میر ثبت شده در سال 2012 بود).




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
بدرک اسفل السافلین
آخرین اخبار