پولیتیکو: برابری ترامپ و کلینتون در جدیدترین نظرسنجی ملی آمریکا

جدیدترین نظرسنجی ملی آمریکا از برابری میزان حمایت از هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ خبر داد.

برابری ترامپ و کلینتون در جدیدترین نظرسنجی ملی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ جدیدترین نظرسنجی شبکه خبری ای‌بی‌سی و واشینگتن پست حاکی از برابری تعداد آرای هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان است.

این نظرسنجی پس از آن برگزار شد که جیمز کومی، رئیس سازمان اف بی آی از کشف اطلاعات جدید در خصوص ایمیل های کلینتون خبر داد و کنگره آمریکا را درباره سوء استفاده نامزد دموکرات ها از ایمیل مخصوص وزیر امور خارجه در امور شخصی آگاه کرد. اقدامی که به شدت بر روند رقابتهای انتخاباتی تاثیر گذاشته و دفتر قدرت را به سود ترامپ ورق زده است.

نظرسنجی مشترک شبکه خبری ای‌بی‌سی و واشینگتن پست که در بازه زمانی جمعه تا دوشنبه برگزار شده نشان می دهد میزان حمایت از کلینتون و ترامپ برابر و در رقم 46 درصد قرار دارد.

رقابت تنگاتنگ دو نامزد از اواخر ماه گذشته و با پایان گرفتن دور مناظرات تشدید شد. برتری کلینتون در مناظرات انتخاباتی موجب شد نامزد دموکرات ها در نظرسنجی با اختلاف 12 امتیازی از کلینتون پیشی بگیرد. این در حالی است که روی کار آمدن موضوع ایمیلهای کلینتون و پیگیری های اف بی آی، از میزان محبوبیت کلینتون به شدت کاست و صداقت گفتار نامزد دموکرات در نظر مردم آمریکا زیر سوال رفت. ولی در نظرسنجی های پیشین او همچنان بر ترامپ برتری داشت.

کلینتون و ترامپ در این نظرسنجی به آرای برابر رسیده اند و هر دو 85 درصد آرای حزب خود را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار