ایندیپندنت: در آستانه انتخابات آمریکا، بازارهای جهانی در نخستین مرحله هراس قرار گرفته‌اند

نتایج نظرسنجی اخیر مبنی بر پیشی گرفتن ترامپ از کلینتون، بازارهای سهام در سراسر جهان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ایندیپندنت"، انتشار نتایج یک نظرسنجی که نشان داد دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – پیشی گرفته است، بازارهای سهام در سراسر جهان را تحت‌الشعاع قرار داد.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست را رد کرد و از روش جمع‌آوری اطلاعات در آن انتقاد کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد سطح حمایت از دونالد ترامپ 1 درصد از هیلاری کلینتون بالاتر است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 46 درصد رای‌دهندگان آمریکایی به دونالد ترامپ و 45 درصد به هیلاری کلینتون رای خواهند داد. بر اساس گزارش‌ها، تصمیم پلیس فدرال آمریکا به بررسی مجدد پرونده ایمیل‌های کلینتون موجب افت سطح حمایت از این نامزد دموکرات شده است.

در پی انتشار نتایج این نظرسنجی، بازارهای سهام آسیایی و وال‌استریت نیز با ضررهای بسیاری روبرو شدند. یک کارشناس اقتصادی در این‌باره گفت بازارهای سهام در "مرحله ابتدایی هراس" از نتایج انتخابات هفته آینده آمریکا قرار گرفته اند.

روز چهارشنبه، در پی واکنش بازارها به افزایش نگرانی درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهای اوراق قرضه انگلیس افزایش یافت.

شاخص بازار سهام اروپا برای نخستین بار از 11 ژوئیه (21 تیر) به پایین‌ترین سطح خود رسید. "شاخص نگرانی" وال استریت نیز روز سه‌شنبه با 14 درصد افزایش به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) رسید.

یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی کلینتون به خبرنگاران گفت همکارانش باور ندارند مطرح شدن دوباره مسئله ایمیل‌های کلینتون موجب جلو افتادن ترامپ شود و یا جایگاه نامزدها را در این نظرسنجی تحت تاثیر قرار دهد.

با این‌حال، وب‌سایت "ریل کلیر پلیتیکس" که میانگین نظرسنجی‌های اخیر را با یکدیگر مقایسه می‌کند، اعلام کرده است اختلاف فاصله کلینتون و ترامپ از 4.6 درصد در روز جمعه به 2.5 درصد در روز دوشنبه کاهش یافته است.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشینگتن پست به صورت تلفنی و در بازه زمانی 27 تا 30 اکتبر (6 تا 9 آبان) انجام شد. در این نظرسنجی، 1773 نفر از رای دهندگان احتمالی برای پاسخ به پرسش‌ها انتخاب شدند.

حال، یکی دستیاران ترامپ اظهار کرده است ستاد تبلیغاتی وی اکنون حالت تهاجمی به خود گرفته است. وی همچنین گفت این ستاد فرصت‌هایی را برای کسب آرا در ایالت‌های مهم به دست آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار