ایلام؛

فراهم شدن زمینه مشارکت دانشجویان درسوگواره اربعین

دکتر علی اکبری: زمینه مشارکت دانشجویان در سوگواره اربعین دانشگاهیان فراهم می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رئیس دانشگاه ایلام و دبیر نخستین سوگواره علمی فرهنگی اربعین دانشگاهیان کشور گفت: نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه های کشور باید با اطلاع رسانی لازم زمینه حضور و مشارکت تمامی دانشجویان در سوگواره اربعین را فراهم کنند.


محمد علی اکبری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام با موضوع برنامه ریزی برای اربعین حسینی اظهار کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان کشور در 14 محور برگزار می شود.

 
وی گفت، این محورها شامل دلنوشته، خاطره، شعر، طراحی نرم افزاهای کاربردی برای اندروید و کامپیوتر، کتاب، مقاله، پایان نامه، عکس، نقاشی، نماهنگ، فیلم کوتاه، کلیپ، خوشنویسی و پوستر است.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره اسفندماه سال جاری برگزار می شود و دانشجویان تا 20 بهمن برای ارسال آثار خود فرصت دارند، یادآور شد: تمامی دانشجویان کشور باید از طریق نهاد مقام معظم رهبری و دفاتر بسیج دانشجویی با نحوه شرکت در سوگواره و ارسال آثار آشنا شوند.


علی اکبری با بیان اینکه دانشجویان تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور امکان حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را دارند، تاکید کرد: این سوگواره موضوعی ملی است و تنها مختص استان ایلام نیست.

رئیس دانشگاه ایلام و دبیر نخستین سوگواره علمی فرهنگی اربعین دانشگاهیان کشور گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی دانشگاهیان با عضویت دانشگاه های ستادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

علی اکبری افزود: جامعه دانشگاهی کشور از متدین ترین اقشار جامعه هستند و هچکس نمی تواند بین دین و دانشگاه تفکیک قائل شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی از جنبه صرف اداری فاصله گرفته و وجهه دانشجویی پیدا کند تا به اهداف اصلی خود دست پیدا کند.

وی یادآور شد: دانشجویی شدن اربعین حسینی کارکردهای بسیار مثبتی دارد و باید تلاش شود تمامی دانشجویان از طیف های مختلف در آن مشارکت کنند.

استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.