قزوین؛

ایجاد بیش از یک هزار شغل با افتتاح پروژه مس طارم

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت : افتتاح پروژه ملی ۱۰ هزار تنی مس در منطقه طارم ، بیش از یک هزار شغل ایجاد می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر حبیبی در جلسه بررسی اجرای پروژه طرح مس طارم افزود : این  پروژه از جمله ۳۳ طرح مهم اقتصادی مقاومتی کشور است که می تواند چهره منطقه را متحول و بیکاری بخش طارم را براحتی برطرف کند.

وی اضافه کرد:  در این پروژه ابتدا  ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و هزار و 500  نفر غیر مستقیم مشغول به  کار خواهند شد که  می تواند از مهاجرت روستاییان و جوانان آن منطقه  به شهرها جلوگیری کند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: با وجود صدها اندس مس در منطقه طارم می توان تا سالها از ظرفیت معدنی استفاده کنیم و در کنار آن برخی نیازهای عمرانی مردم را هم جوابگو باشیم.

وی اضافه کرد: برای اسکان ۴۵۰ نیروی دائمی در کنار کارخانه لازم است اقدامات مناسب برای ساخت یک مجموعه اسکان در داخل روستا و یا حاشیه آن اقدام شود تا بتوانیم نیاز حدود دو هزار نفر با خانواده هایشان را تامین کنیم.

حبیبی گفت: برای ساخت  مجتمع مسکونی باید با تشکیل کمیته ای مکان یابی مناسب صورت گیرد .

وی همچنین بر تسریع حل مشکل معارضان محلی ، جاده دسترسی ، تهیه نقشه مسیر ، همکاری منابع طبیعی و موضوع انتقال شبکه برق در مدت کوتاه تاکید کرد .

کلهر بخشدار طارم هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده  برای راه اندازی پروژه بزرگ مس طارم گفت :  با ترمیم جاده دسترسی برای حل مشکل معارضان اقدام شده است که ایجاد راه مناسب می تواند مشکل حدود ۱۵ روستای مسیر را نیز فراهم کند.

وی بیان کرد: اجرای این  پروژه ملی  می تواند بیش از ۹۰ روستای دارای سکنه منطقه طارم را تحت تاثیر اقتصادی خود قرار دهد .

علی رحمانی معاون راه و شهرسازی هم با اشاره به وجود گسل در برخی از مناطق گفت : با تعیین تیم کارشناسی باید بهترین مکان برای ساخت مجتمع های مسکونی برای شاغلان بخش معدن طارم انتخاب شود تا حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به آن آسیب نزند.

اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان هم گفت : دراجرای طرح بایدتعادل دام و مرتع رعایت شود و درختکاری درمسیر هم مورد توجه قرار گیرد تا فضای سبزی مناسب برای مردم ایجاد شود.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آمادگی خود را برای تامین برق مورد نیاز طرح اعلام کرد وگفت : در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار