یزد؛

اولین سمینار کشوری بیماری مشمشه اسب

اولین سمینار کشوری بیماری مشمشه اسب در دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛علی اکبر حداد زاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این سمینار گفت: استان یزد و شهرستان اشکذر از قطب های اصلی پرورش اسب در کشور است و تا کنون برنامه های متعددی برای ارتقاء دانش پرورش اسب در این استان برگزار شده است .

 حداد زاده افزود: در سال های گذشته کمیته اسب در استانداری فعال بوده و تمامی فعالیت های این بخش زیر نظر این کمیته هماهنگ می شده است و لازم است که این کمیته دوباره فعال شود.

در ادامه این سمینار حسام الدین اکبریان استادیار اپیدمیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص بهداشت و مدیریت مشمشه در ایران، منطقه و جهان توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین محمد زینلی از مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در خصوص بیماری مشمشه و شیوع آن در جمعیت انسان، موارد و علائم آن مطالبی بیان کرد.

در این همایش نادر مصوری، کیوان تدین و روح الله کشاورز از محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بخش تحقیق و تهیه توبرکولین و مالئین موارد آزمایشگاهی و تست های معتبر علمی مشمشه در ایران و مقایسه آن با تست های معتبر در سطح جهان توضیحاتی ارائه و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.
 
این سمینار یکروزه با هدف مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان، در خصوص بیماری مشمشه در اسب با حضور دانشجویان، دامپزشکان و جمعی از مدیران باشگاه های سوار کاری یزد و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان یزد، موسسه واکسن و سرم سازی رازی، انجمن میکروب شناسی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.

مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار