شیراز؛

اصل در سیاست خارجی کشور، تهدید زدایی باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: محور قرار دادن تنش‌ زدایی در سیاست خارجی به مصلحت نیست و باید تهدید زدایی در محوریت کار باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن به ‌دنبال عوض کردن جای دوست و دشمن است چنانکه دشمنان قسم خورده ملت ‌های مظلوم را دوست معرفی می ‌کند و جمهوری اسلامی را در نظر کشور های منطقه دشمن می ‌نمایاند.
وی افزود: استکبار در داخل ایران نیز همین روش را دنبال‌کرده و حرکت‌ های جدی و کسانی که موفقیت‌ های بزرگ را رقم‌ زده‌اند را مورد هجمه قرار می‌ دهد.
جلیلی ادامه داد: جابجا کردن اولویت‌ ها برای تحریف و ایجاد تردید، دشمنی‌ ها و دوستی‌ های ساختگی و کاذب از دیگر روش‌ های دشمن است که امروز در سطح جهان همان کسانی که جنایتکارترین رژیم‌ های منطقه هستند را مورد حمایت قرار داده و آنها را دموکرات معرفی می‌کند چنانکه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که متحدان آمریکا در منطقه هستند را مدافع حقوق بشر و مدافع دموکراسی می‌ خواند.
وی ابراز داشت: همان کسی که 200 شبکه ماهواره‌ ای را حمایت می‌کنند از تحریم فلج‌کننده علیه ملت ایران دم می‌زند و این در راستای سیاست ایجاد تردید و شبهه‌افکنی است و برای ایجاد این تردید شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی را بر ما تحمیل می‌کند تا نتوانیم درست تعقل کنیم.
جلیلی اضافه کرد: ملتی که صبر جمیل داشته را به ورطه جزع‌ و فزع سیاسی می‌کشاند و برای این کار دستپاچه کردن ملت را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا در زمان‌های حساس ملت مجبور شوند با شتاب‌زدگی کار را پیش ببرند.
وی در تشریح حربه‌های دشمن یادآور شد: 26 مهر تا 26 دی بیان در طی سه ماه فهرستی از تعهدات را برای ایران ردیف می‌کند و این سراسیمگی را عمداً مدنظر دارد تا این تصور ایجاد شود که هر یک روز تأخیر باعث متضرر‌ شدن بسیار می‌شود و در برابر این اقدامات متعدد و سراسیمه او تنها باید یک نامه بنویسد که شرکت بوئینگ به ایران هواپیما را تحویل دهد اما این کار ساده را 9 ماه معطل می‌کند.
وی بیان کرد: او هر آنچه منبع قدرت ملت ما است را منبع تنش می‌خواند و به همین دلیل تنش‌زدایی به‌واقع بهانه‌زدایی است و پشت یک بهانه، بهانه جدید دشمن طرح می‌ شود.
مشاور رهبری افزود: دشمن پس از برجام به سراغ یمن می‌رود و بهانه جدید مطرح می‌کند چون از نظر او اشکالی ندارد که یک سال و نیم این ملت زیر بمباران است و تنها یک قطعنامه توسط شورای امنیت علیه مدافعان یمن صادر می‌شود و به ما هم می‌گویند نباید از مظلوم حمایت کنید و به‌طور مسلم اگر هر بهانه را به‌عنوان تنش‌ زدایی رفع کنیم بهانه جدید از قدرت موشکی و سپس حقوق بشر را طرح خواهند کرد.
جلیلی اضافه کرد: بحثی که با عنوان ایدئولوژی‌زدایی از سیاست خارجی در ایران طرح می‌شود در دنیا معادل ندارد چون امکان حذف مطلق اندیشه از سیاست وجود ندارد و تمام مواضع و مطالبی که همین قدرت‌های جهانی بیان می‌کنند مبتنی بر آرمان و ارزش‌ های خودشان است.
به گفته این تحلیلگر سیاسی، نکته قابل توجه این است که اتفاقا بر اساس آرمان‌ خواهی جمهوری اسلامی و اسلام ناب به بهترین وجه می‌توان منافع ملی را محقق ساخت و سند آن جنگ تحمیلی است که یک وجب از خاک کشور در آن از دست نرفت.
وی متذکر شد: از سوی دیگر استفاده از فرصت‌ها  و تعامل با جهان به معنای کنار نهادن ارزشها نیست چنانکه در دنیا بسیاری کشورها با هم از نظر سیاسی در جبهه مقابل هستند اما در عین حال از فرصت‌های اقتصادی خود بهره می‌برند و به واقع اگر از فرصت‌های موجود استفاده نشده ارتباطی با حفظ ارزش‌ها نداشته است چنانکه هر جا آنها ما را مورد فشار قرار دادند بیشترین پیشرفت را کسب کردیم و در صنایعی که هیچ فشاری نبود حرکت شتابنده نداشته‌ایم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.