قم؛

برپایی نخستین نمایشگاه عرضه کالاهای قم در نجف

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برپایی نخستین نمایشگاه عرضه کالاهای قم در نجف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برپایی نخستین نمایشگاه عرضه کالاهای قم در نجف از چهارم تا دهم دی‌ماه امسال خبر داد.
سیدمجتبی فرهادی قمی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات که در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه فروش کالاهای قم در نجف اظهار کرد: این نمایشگاه چهارم تا دهم دی ماه امسال برگزار می‌‌شود و شرکت‌کنندگان آن تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش محصول مصرفی حوزه پوشاک، صنایع خوراکی و صنایع ساختمانی از نظر بازار بررسی می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هزار و 200 تا هزار و 300 متر فضای مفید در این نمایشگاه وجود دارد، گفت: متولی اصلی این نمایشگاه کارگروه توسعه صادرات استان قم است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزاری این نمایشگاه را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، تشکل‌های صادراتی و تولیدی، ادارات تولیدی استان مانند شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، جهاد کشاورزی و... در برگزاری این جشنواره همکاری دارند و مجری آن شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم است.

فرهادی قمی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره فروش کالاهای ایرانی در نجف گفت: هدف این جشنواره توسعه صادرات و ارائه محصولات در نجف است، تا کالاهای ایرانی در این کشور عرضه شود و بازار پیدا کند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد محصولات صادراتی ما به بازار عراق است، گفت: بزرگترین بازار صادراتی ما عراق است که بیشتر شامل کالای مصرفی، حوزه پتروشیمی، مواد اولیه، کفش و دمپایی و صنایع غذایی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار