مشهد؛

استقبال مردم مشهد از سینما و تئاتر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تئاتر وسینما در خراسان رضوی توانسته مخاطب خود را پیدا کند.

استقبال مردم مشهد از سینما و تئاتربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ناصر نبی زاده افزود: در سال 1394 بیش از 182 نمایش با 1650 اجرا در سطح سالن های نمایش  اجرا شده است.
وی ادامه داد: در سال 1394 حضور تئاتر خراسان رضوی در جشنواره های  ملی حضور بسیار پرافتخاری بوده است به گونه ای که فقط 5 نمایش استان در بخش های مختلف جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشته است و مقاله هنرمندان برجسته خراسانی در بخش پژوهشی این جشنواره حضور داشته است و بیشترین جایزه تاریخ تئاتر استان را در سال 1394 در جشنواره فجر به دست آورده است.
نبی زاده گفت: تعداد نگارخانه ها از سال 1393 تا سه ماهه اول سال 1395 سه برابر شود و در حال حاضر 33 نگارخانه فعال در استان فعالیت دارند.
وی افزود: استقبال مردم از آموزش های هنری نیز باعث افزایش تعداد آموزشگاههای هنری شده است و تعداد آموزشگاههای هنری در سطح استان 290 آموزشگاه است که تا سه ماهه اول سال 1395 نشان از 40درصد افزایش نسبت به سال 1392 دارد.
معاون هنری ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: تعداد آموزشگاههای آزاد موسیقی در سطح استان 46 آموزشگاه است که نشان می دهد نسبت به سال  1393 بیش از 70درصد رشد داشته است.
وی از افزایش استقبال از سینماهای استان خبر داد و گفت: در حوزه سینما شاهد تحول شایسته در حوزه  بهسازی و راه اندازی سالن سینما بوده ایم به گونه ای که از سال 1392 به بعد سالن سینمای هویزه، آفریقای مشهد و فیروزه در نیشابور بهسازی شده اند و به سالن ها نمایش این سینماها افزوده شده است و سالن هایی در قوچان، تایباد و تربت حیدریه افتتاح شده است و دو سالن در کاشمر و تربت جام در حال آماده سازی است.
نبی زاده افزود: بر اساس اعلام مرکز سینمای کشور پردیس هویزه سومین پردیس پرفروش کشور بعد از دو پردیس در تهران است و سینما آفریقا پرفروشترین سینما یک سالنی در کشور است که نشانگر استقبال شایسته مردم استان و مشهد از سینما است به گونه ای که بیشترین فروش مربوط به یک فیلم در سینما متعلق به سینما هویزه است به عنوان مثال بیشترین میزان فروش فیلم فروشنده در یک پردیس را پردیس هویزه مشهد داشته است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار