آبادان ؛

استفاده نشدن از نیمی از ظرفیت‌ تولید بخش پتروشیمی کشور

نیمی از ظرفیت‌ تولید بخش پتروشیمی کشور بدون استفاده مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت:نیمی از ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی کشور بدون استفاده مانده است.

مرضیه شاهدایی در نشست مشترک مدیران ارشد صنایع پتروشیمی کشور با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بندر ماهشهر،افزود:دولت زیرساخت های احداث منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است و لازم است در زمینه سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی گام برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن بیش از پیش زمینه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در این بخش، افزود:مناطق ویژه و زیرساخت‌ های موجود را دولت ایجاد کرده است و در ماهشهر نیز ظرفیت‌ های خوبی در بخش صنعت پتروشیمی وجود دارد که تنها از نیمی از ظرفیت موجود استفاده می ‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه از نیمی از ظرفیت یوتیلیتی مجتمع فجر 1 و 2 بهره ‌گیری می‌شود، گفت:رشد و توسعه‌ ای که طی چند سال گذشته در ماهشهر و بندر امام صورت گرفته بسیار قابل توجه بوده و باید افزایش پیدا کند.

شاهدایی افزود:صنعت پتروشیمی در انجام مسئولیت ‌های اجتماعی پیشتاز بوده و باید در راستای توسعه پایدار این منطقه برنامه ریزی کرده و گام برداشت.

خانم شاهدایی گفت:به دلیل برخی بی برنامه گی ها، توسعه ناهمگن در این منطقه ایجاد شده و شهرها متناسب با توسعه پتروشیمی‌ ها نبوده که لازم است این وضعیت تغییر کند.

استاندار خوزستان و معاون وزیر نفت در سفر به منطقه ویژه پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر از مجتمع های پتروشیمی فجر و مارون دیدن کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.