ادعای مدیرکل ام‌آی5: روسیه تهدیدی روزافزون علیه انگلیس است

مدیرکل سازمان جاسوسی انگلیس، روسیه را «تهدیدی روزافزون» علیه لندن توصیف کرد.

ادعای مدیرکل ام‌آی5: روسیه تهدیدی روزافزون علیه انگلیس استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، اندرو پارکر، مدیرکل ام‌آی5، سازمان جاسوسی انگلیس، می‌گوید روسیه تهدیدی روزافزون برای ثبات این کشور به شمار می‌آید.

پارکر در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین، که بخش‌هایی از آن روز دوشنبه منتشر شد، ادعا کرد روسیه به منظور دست‌یافتن به اهدافش از همۀ ابزارهای تأثیرگذاری که در اختیار دارد، استفاده می‌کند.

وی مدعی شد: «روسیه از همۀ ارگان‌های حکومتی و قدرتش برای پیشبرد سیاست‏ خارجی با روش‌های به شدت تهاجمی، شامل تبلیغات منفی، جاسوسی، براندازی و حملات سایبری استفاده می‌کند. روسیه امروز مشغول فعالیت در سراسر اروپا و انگلیس است. این وظیفۀ ام‌آی5 است که مانع اقدامات (روسیه) شود.»

وی همچنین ادعا کرد روسیه هم‌اکنون افسران اطلاعاتی در انگلیس دارد و چندین دهه است که این مأموران اطلاعاتی با فعالیت‌های محرمانه‌شان،لندن را تهدید می‌کنند، اما «تفاوت در این است که این روزها روش‌های بیشتر و بیشتری در دسترس است».

پارکر افزود مسکو از جنگ سایبری برای هدف قرار دادن اسرار نظامی، پروژه‌های صنعتی، اطلاعات اقتصادی و همچنین دولت و سیاست خارجی  استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت: «مسکو (سیاست خارجی) خود را بر مبنای مخالفت با غرب تعریف کرده و به نظر می‌آید بر پایۀ آن عمل می‌کند.»

روابط میان روسیه و غرب پس از بالاگرفتن بحران اوکراین و به ویژه برگزاری همه‌پرسیِ سال 2014 در شبه‌جزیرۀ کریمه که به الحاق مجدد این منطقه به فدراسیون روسیه منجر شد، تیره شده‌است.

غرب، مسکو را به دخالت در مناقشۀ مناطق شرقی اوکراین متهم می‌کند؛ اتهامی که روسیه بارها آن را رد کرده‌است.

روابط روسیه با آمریکا و انگلیس، همچنین بر سر بحران در سوریه تیره‌تر شده‌است.

مسکو از مهر 1394 به درخواست دولت دمشق، حملاتی هوایی علیه مواضع گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد.

در همین حال ائتلاف تحت‌رهبری امریکا نیز از سال 2014 حملاتی علیه گروه‌های تروریستی نظیر داعش در سوریه انجام می‌دهد؛ این در حالی است که این کشورها آشکارا معارضان مسلح مخالف دولت دمشق و برخی از گروه‌های تروریستی را از نظر مالی و تسلیحاتی تأمین می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار