حمله کمپین انتخاباتی کلینتون به رییس پلیس فدرال آمریکا

کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، جیمز کوبی را متهم به اعمال معیارهای دوگانه در مورد نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا کرد.

حمله کمپین انتخاباتی کلینتون به رییس پلیس فدرال آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جیمز کوبی – رییس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) – را به دلیل "معیارهای بی‌شرمانه دوگانه" درباره تحقیقات جدید درخصوص استفاده کلینتون از ایمیل‌های شخصی در زمان تصدی وزارت امور خارجه مورد سرزنش قرار داد. 

بر این اساس، این انتقادات پس از آن مطرح شد که رسانه‌های آمریکایی از مخالفت کوبی با انتشار عمومی اتهامات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و هک کردن ایمیل‌های دموکرات‌ها خبر دادند. دلیل نگرانی کوبی درباره نشر این اطلاعات، نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری گزارش شده است. با این وجود، اف بی آی از پاسخ به این اتهام خودداری کرده است. 

جیمز کوبی از امضای بیانیه‌ وزارت امنیت داخلی و دفتر مدیر اطلاعات ملی که در 7 اکتبر (16 مهرماه) نیز منتشر شد، خودداری کرد. در این بیانیه آمده است: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اطمینان دارند دولت روسیه به صورت مستقیم در هک ایمیل‌های اشخاص و سازمان‌های آمریکایی شامل سازمان‌های سیاسی دست داشته است. این دزدی و افشاگری با هدف دخالت در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است. 

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، رییس اف بی آی با این بیانیه موافق است؛ اما از رسانه‌ای شدن آن پیش از انتخابات ریاست جمهوری مخالف بوده است. پیش‌تر اتهاماتی مطرح شده بود که بر طبق آن هکرهای روسی به طور هدفمند و به منظور انحراف انتخابات به نفع دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه ایمیل‌ها و سرورهای دموکرات‌ها را هک کرده‌اند.

رابی موک، مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون در این باره گفت: اتفاق رخ داده به طور قطع نشان‌دهنده معیارهای بی‌شرمانه دوگانه است. وی خطاب به جیمز کوبی گفت: او باید به سرعت درباره این نابرابری توضیح دهد و معیارهایی را که در مورد کلینتون رعایت می‌کند درباره ترامپ نیز اجرایی کند. 

جیمز کوبی پس از آنکه روز جمعه و 11 روز پیش از برگزاری انتخابات آمریکا اعلام کرد اف بی آی تحقیقات جدیدی را آغاز کرده است که می‌تواند به کشف مواردی جدید درباره استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ارسال ایمیل در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا منجر شود، با موجی از واکنش‌های شدید رو به رو شد. 

30 هزار ایمیل کاری مرتبط با وزارت خارجه در سرور شخصی کلینتون کشف شد. با این وجود، کمپین کلینتون 33 هزار ایمیل دیگر را به بهانه شخصی بودن پاک کرده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار