مدارس مهمترین کانون برای غربالگری و مداخله زودرس بحث اعتیاد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مدارس مهمترین کانون برای غربالگری و مداخله زودرس شناسایی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی هستند.

مدارس مهمترین کانون برای غربالگری و مداخله زودرس بحث اعتیادبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی پیرامون بحث تبیین سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث اجتماعی دانش آموزان گفت: از جمله همکاری‌هایی که برای این امر مورد توجه قرار گرفته به کارگیری اجرای طرح نماز است که با توجه به وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود چرا که رد پای بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اعتیاد است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در بحث آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد حجم وارده به این نهاد آموزشی است عنوان کرد: ممکن است این تصور ایجاد شود که مدرسه باعث اعتیاد می‌شود در حالی که وقتی در جامعه‌ای آسیبی وجود داشته باشد مدرسه نیز به عنوان بخشی از این محیط درگیر مسائل می‌شود.

افشار با اشاره به اینکه مدارس یکی از مهمترین نهادها برای غربالگری و مداخله زودرس در آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد هستند گفت: با اجرای چنین روشی بروز جرم به حداقل می‌رسد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: پیشگیری یکی از الویت‌های اصلی در طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است البته در درمان مبتلایان هم اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: در آموزش و پرورش فعالیتهایی برای توجه به غربالگری در مدارس انجام شده که نیاز به مستند سازی دارد و مصداق آن می ‌تواند طرح نماد باشد.

افشار یادآور شد: مدیریت مورد، توانمند سازی دانش‌آموزان و والدین نیز از دیگر مواردی به شمار می‌رود که باید در طرح غربالگری و مداخله زودرس مورد توجه قرار گرفته و تسری یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار