کرمان؛

3 هزار و 500 تن زیتون در جنوب کرمان برداشت می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش بینی برداشت 3 هزار و 500 تن زیتون از 2 هزار هکتار باغ در این منطقه خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید یعقوب موسوی با اشاره به اینکه جنوب کرمان با شرایط اقلیمی خاصی که دارد می تواند یکی از خاستگاه های زیتون در جنوب شرق کشور باشدگفت: در این منطقه 2 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که بیشتر این باغ ها در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد قرار دارند.

وی افزود: به منظور توسعه باغ های زیتون و تولید محصول با کیفیت اقداماتی نظیر به نژادی و به زراعی از جمله پیوندزنی، آبیاری قطره ای درختان و تغذیه درختان زیتون صورت گرفته است.

موسوی از برگزاری کلاس های آموزشی به منظور آشنایی هرچه بیشتر باغداران زیتون با این اقدامات کلاس های آموزشی از طرف معاونت تولیدات گیاهی، مدیریت باغبانی و مدیریت ترویج خبرداد و تصریح کرد: کشاورزانی که از امکان آب کافی برخوردار هستند و آمادگی احداث باغ زیتون را دارند به مدیریت های جهاد کشاورزی منطقه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سال های  گذشته به دلیل نبود کارخانه های روغن کشی باغداران محصول خود را به استان های شمالی کشور ارسال می کردند، یادآورشد: هم اکنون 2 دستگاه روغن کشی زیتون در جبالبارز و شهرک صنعتی جیرفت راه اندازی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.