کرمان؛

بهره ‎ برداری از پرتابل روغن ‎ گیری زیتون در جنوب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: یک دستگاه پرتابل روغن ‎گیری زیتون با اعتبار یک میلیارد ریال برای روغن ‎ گیری محصول کشاورزان منطقه آماده فعالیت و بهره ‎برداری شده است.

بهره ‎ برداری از پرتابل روغن ‎ گیری زیتون در جنوببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ،اسلام شاهرخی با اشاره به اینکه عمده ارقام کشت شده در منطقه جنوب کرمان زرد، روغنی و کنسروالیا است؛افزود: بیشترین سطح زیر کشت زیتون در این منطقه در شهرستان ‎ های جیرفت و عنبرآباد است.

وی گفت: سطح زیر کشت این محصول در جنوب کرمان 2 هزار و 198 هکتارمی باشد که از این میزان سطح زیر کشت یک ‎ هزار و 600 هکتار آن بارور و 598 تن غیر بارور است.

شاهرخی عنوان کرد: همچنین برداشت این محصول ابتدا به صورت سبز کنسروی از اواسط مرداد آغاز می ‎ شود و با برداشت زیتون سیاه برای روغن ‎ گیری تا اواسط آبان ادامه می ‎ یابد.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد زیتون در این منطقه حدود 1.5 تن در هر هکتار است،افزود : پیش ‎ بینی می ‎ شود از مزارع زیتون جنوب کرمان حدود 24 هزار تن محصول در سال جاری برداشت شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: این اقدام با توجه به میزان تولید و سطح زیر کشت زیتون و همچنین مشکلات عدیده کشاورزان این منطقه برای فرآوری «استحصال روغن» و فروش محصول آن ‎ ها در سال ‎ های گذشته انجام شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.