با انتخاب میشل‌ عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان؛

محور مقاومت پیروز عرصه سیاست در لبنان شد

میشل عون هم‌پیمان حزب‌الله لبنان و حامی محور مقاومت امروز به عنوان رئیس‌جمهور لبنان انتخاب شد، انتخاب وی در این سمت پیروزی برای حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌المللی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "میشل عون"، رئیس‌جمهور جدید لبنان در حالی وارد کاخ ریاست‌جمهوری در بعبدا شد که انتخاب وی پیروزی بزرگی برای محور مقاومت محسوب می‌شود. به گفته برخی احزاب لبنانی انتخاب عون که هم‌پیمان حزب الله است و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان همواره وی را رهبری شایسته برای لبنان دانسته است، نتیجه وفاداری و مواضع صادقانه و واضح حزب الله بوده است.

تلاش‌های مداوم حزب الله لبنان، نشست‌های این حزب با جریان المستقبل، درخواست‌های مکرر سید حسن نصرالله برای پایان دادن به اختلافات سیاسی و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع شخصی سرانجام موجب شد تا حتی فردی مثل سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل که یکی از شخصیت‌های وابسته به عربستان محسوب می‌شد و همواره در ریاض حضور داشت به این نتیجه برسد که باید به توافق میان احزاب لبنانی بپیوندد؛ توافقی که به بیش از دو سال و نیم خلأ در پست ریاست‌جمهوری لبنان پایان داد.

مسئولان حزب الله لبنان همواره تأکید داشتند که اگر عربستان دست از وتوی میشل عون بردارد، وی همین فردا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد. در نتیجه امروز و پس از اعلام حمایت سعد حریری و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان از میشل عون وی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد. اکنون با نشستن میشل عون بر مسند ریاست‌جمهوری نفوذ عربستان نیز در لبنان کاهش خواهد یافت؛ عربستانی که در اقدامات خصمانه خود علیه محور مقاومت، حزب الله را تروریست قلمداد می‌کند.

همانطور که حزب الله لبنان تأکید کرده که معادله طلایی "مردم، ارتش و مقاومت" همواره پیروز میدان است امروز نیز مقاومت پیروز میدان اما این بار میدان سیاست شد. مقاومتی که امروز بر عربستان پیروز شد در جنگ 33 روزه بر اسرائیل پیروز شد برای همین است که اسرائیلی‌ها نیز اذعان کرده‌اند که انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان اول پیروزی برای دبیر کل حزب الله لبنان محسوب می‌شود و این حزب الله است که در این میدان برنده نخست است.

اسرائیل که همواره نگران توانایی مقاومت لبنان بوده است امروز ترس بیشتری از قدرت مقاومت هم در عرصه جنگ و هم در عرصه سیاست خواهد داشت چرا که می‌بیند انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور در واقع حزب الله را در جبهه داخلی لبنان تقویت خواهد کرد. حزب الله لبنان باز هم ثابت کرد که یک حزب محوری در عرصه سیاسی لبنان است و بدون توافق با این حزب مشکلات سیاسی لبنان حل نخواهد شد. همانطور که در تمامی کشورها هم شاهد هستیم در سوریه، عراق، یمن همواره می‌بینیم که این محور مقاومت است که در حال افزایش قدرت خود و پیروز همیشگی در تمامی میدان‌هاست. ارتش سوریه، عراق، انصارالله یمن و دیگر گروه‌های مقاومت در هر جنگی همواره پیروز بوده‌اند و هیچ کشوری چه عربستان، چه آمریکا و چه دیگر کشورهای غربی نتوانسته‌اند با وجود تمامی جنایت‌هایشان محور مقاومت را تسلیم کنند.

حزب الله لبنان همواره ثابت کرده که در تمامی میادین پیروز خواهد بود و توافق و وحدت ملی بر هر مسئله دیگری ارجحیت دارد. پافشاری حزب الله لبنان بر انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور و به عنوان مردی لایق برای رساندن کشتی لبنان در دریای متلاطم منطقه به ساحل نجات سرانجام به پایان دادن به بحران ریاست‌جمهوری لبنان منجر شد.

میشل عون اکنون مسئولیت سنگین و بزرگی را در کشوری که بحران‌های منطقه آن را احاطه کرده است، پیش رو دارد که باید با توافق با دیگر احزاب به این مسئولیت عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
عشق منی سید.درودخداربرمردان حزب الله ودلیرمردان سپاه پاسداران عزیز.اگرسپاه نبودکشورومقاومت نبود.خدایاتوخودیارویاورشان باش.آمین
Netherlands
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
تبریک... خداروشکر.ان شاالله حزب الله سلامت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
خداروشکر
Canada
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
تبريك بخاطر بيدارى ودرنتيجه پيوستگى همه احزاب لبنان ، و ايجاد وحدت كه سراغاز همه پيروزيهاست ، خداى مهربان حافظ و ناصر سيد حسن نصراااه باشد
آخرین اخبار