زنجان؛

برگزاری دومین سوگواره عکس«از عاشورا تا اربعین» در ابهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر از برگزاری دومین سوگواره عکس« از عاشورا تا اربعین» خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حسن ناصری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: دومین سوگواره عکس «از عاشورا تا اربعین» شهرستان ابهر به همت این اداره برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی هنر معاصر، انجمن قرآن و نهج البلاغه، دانشگاه علمـی کاربردی واحد ابهر و عکاسی فتورنگ هم در اجرای این سوگواره همراهی می کنند، افزود: حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی به عنوان هدف اصلی این سوگواره دنبال می شود.

ناصری با تاکید بر اینکه این سوگواره در بخش عکاسی با دوربین و عکاسی و موبایل برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، نماز ظهر عاشورا، خیمه‌های عاشورایی، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، یاران عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیأت‌های عزاداری و عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد از موضوعات این سوگواره است.

وی از ارسال یک هزار و ٢٠٠ اثر به دبیرخانه همایش در ابهر خبر داد و افزود: علاقمندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را تا (٦ آذر) به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه آثار برگزیده در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد، گفت: روز(٢٠ آذر) در فرهنگسرای نور ابهر از برگزیدگان تجلیل می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.