گیلان؛

دستگيری عاملان انتشار تصاوير خصوصی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان املش از دستگيری عاملان هتک حيثيت در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ سرهنگ احمد وکيل صادقی در تشريح اين خبر گفت: در پی شکايت يکی از شهروندان مبنی بر انتشار عکس های خصوصی اش در يکی از شبکه های اجتماعی توسط فرد يا افرادی نامعلوم و همچنين تهديد به انتشار تصاوير خصوصی، رسيدگی به موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران با انجام بررسی های فنی و تحقيقات گسترده، فردی 27ساله را در اين زمينه شناسايی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی این فرد را دستگير كردند.

اين مقام انتظامی خاطرنشان كرد: متهم در تحقيقات مقدماتی به جرم خود با همدستی يک نفر ديگر معترف و انگيزه خود را انتقام جويی از شاکی عنوان کرد.

سرهنگ وکيل صادقی گفت: با توجه به حساسيت موضوع و تلاش بی وقفه مامورين پليس املش متهم25 ساله شناسايی و در يک عمليات غافلگيرانه پليسی دستگير شد.

فرمانده انتظامی شهرستان املش با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتی تحويل مراجع قضائی شدند، افزود: کاربران دقت کنند که عکس های خصوصی خود را در سايت های عمومی، تلفن همراه و يا ديگر تجهيزات الکترونيکی دوستان خود قرار ندهند، چرا که ممکن است افرادی که با ايشان رابطه کاری يا دوستی موجبات آشنايی و اعتماد را فراهم ساخته و در کوچکترين اختلافات به جهت ضربه زدن يا انتقام گيری اقدام به انتشار تصاويرشان کنند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.