تبریز؛

برگزاری همایش ملّی شعر، ادب و عرفان آذربایجان در دانشگاه تبریز

همایش ملّی شعر، ادب و عرفان آذربایجان در دانشگاه تبریز برگزار ‌می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس دانشگاه تبریز در این خصوص گفت: در این همایش بزرگ و ملی دبیرخانه دائمی مکاتب تبریز در دانشگاه تبریز دایر و از دو کتاب خلاصة الاشعار و زبدة الافکار(بخش تبریز و آذربایجان و نواحی آن) و دیوان غیاث الدین کُجُجی و «سند دبیرخانه دائمی احیای مکاتب تبریز» رونمایی خواهد شد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در این همایش محورهایی چون شعر، ادب و عرفان آذربایجان در قرن هشتم تا دهم هجری، بازتاب اوضاع اجتماعی در قرن های 8 تا10 هجری»، معرفی عارفان و عالمان و صاحب منصبان این صده با بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی روزگار آنان و ... مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود: در این همایش استاد محمدعلی موحد، ژاله آموزگار، دکتر حسن انوری، دکتر اصغر دادبه، دکتر باقر صدری نیا، دکتر علی اشرف صادقی، دکتر رحمان مشتاق مهر و ... سخنرانی خواهند کرد.

این همایش از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی و تحقیقاتی دانشگاه تبریز و با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی، مؤسسه فرهنگی و هنری صفای امید، مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی، کمیسیون ملی یونسکو، بنیاد شمس تبریزی و مولانا، انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان، ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی، مجله‌ی فرهنگی و هنری سفینه تبریز و بنیاد پژوهشی شهریار برگزار می شود.

همایش ملّی شعر، ادب و عرفان آذربایجان 11 آبان ماه سال جاری با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مسئولان اعضای فرهنگستان زبان و استادان برجسته ادبیات و عرفان در تالار وحدت دانشگاه تبریز می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.