مشهد؛

مشکل تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی دولتی مشهد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تهیه دارو و لوازم پزشکی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات با مشکل مواجه شده است.

مشکل تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی دولتی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر محمد رضا صابری افزود: پرداخت نشدن مطالبات و محدودیت های مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باعث شده است داروهای حیاتی و لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران به صورت موردی تهیه شود، چرا که شرکت های دارویی و پزشکی اقلام خود را به صورت نقدی به فروش می رسانند.

وی گفت: از سوی دیگر عمل های جراحی اضطراری در مراکز درمانی نیز به دلیل محدودیت در فراهم شدن تجهیزات و لوازم پزشکی انجام نمی شود و در نوبت های طولانی مدت قرار می گیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: گردش مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سالانه 13 هزار میلیارد ریال است که اکنون 60 درصد آن به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از سوی بیمه ها وصول نشده است.

صابری گفت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه ها بیش از هفت هزار میلیارد ریال است که با تاخیر پرداخت یک ساله مواجه است.
وی افزود: میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت های دارویی و ملزومات پزشکی نیز چهار هزار تا پنج هزار میلیارد ریال است.

هم اکنون 24 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار