اهواز؛

خدمات رسانی به 19هزار معتاد در خوزستان

خدمات درمان اعتیاد در شش ماهه نخست امسال به بیش از 19 هزار نفر در خوزستان، ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر 188 مرکز درمان اعتیاد در استان خوزستان فعال هستند که از این تعداد، یک مرکز ویژه زنان و سایر مراکز ویژه مردان است.

علی حسن‌زاده ،ادامه داد:‌ از مجموع 188 مرکز درمانی، 96 مرکز اقامتی میان‌مدت (کمپ) در استان خوزستان در حال فعالیت هستند که از این تعداد یک مرکز ویژه زنان معتاد است و 95 مرکز نیز به مردان خدمات‌رسانی می‌کند. از مجموع این مراکز، 33 مرکز در اهواز مستقر هستند که مرکز ویژه زنان نیز در اهواز است.

حسن‌زاده افزود: ‌همچنین 75 مرکز درمان سرپایی (MMT)، 2 مرکز اجتماع درمان‌مدار (TC) یا درمان اقامتی بلندمدت (3 ماهه) و 10 مرکز کاهش آسیب در سطح استان فعالند.

وی گفت: ‌از این تعداد، 29 مرکز اقامتی، ‌30 مرکز MMT و 4 مرکز کاهش آسیب در اهواز فعالیت می‌کنند؛ مراکز کاهش آسیب شامل 2 مرکز گذری و 2 شلتر شبانه هستند که یکی مردانه و دیگری زنانه است.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان اظهار کرد: مراکز گذری هر کدام با دو تیم سیار به مناطقی از سطح شهر و حاشیه شهر که معتادان به خدمات درمانی و سرنگ و لوازم بهداشتی دسترسی ندارند، مراجعه کرده و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود:‌ در شش ماهه نخست سال جاری از سوی مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی در مجموع به بیش از 19 هزار و 700 نفر در سطح استان خوزستان خدمات درمان اعتیاد ارایه شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.