مهاجرین افغانستانی از آتش‌نشان فداکار ایرانی تقدیر کردند

شورای فرهنگی مهاجرین افغانستانی از خانواده شهید مهدی حاجی‌پور آتش‌نشان ایرانی که در عملیات نجات یک کارگر افغانستانی به درجه رفیع شهادت نائل شد، تقدیر کرد.

مهاجرین افغانستانی از آتش‌نشان فداکار ایرانی تقدیر کردندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شورای فرهنگی مهاجرین افغانستانی در حاشیه مراسم دیدار آشنا که در خبرگزاری فارس انجام شد، از خانواده شهید «مهدی حاجی‌پور» آتش‌نشان فداکار ایرانی که در عملیات نجات یک کارگر افغانستانی در متروی قیام به درجه رفیع شهادت نائل شد، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

ماه گذشته در پی وقوع حادثه‌ای در مجاورت کارگاه مترو خط 7 در میدان قیام، کارگر افغانستانی در عمق چاه محبوس شد که یکی از آتش‌نشانان به نام «مهدی حاجی پور» برای نجات وی وارد چاه شد اما ریزش دهانه چاه سبب شهادت این آتش نشان ایرانی شد.

به همین مناسب شورای فرهنگی مهاجرین افغانستان در مراسمی با حضور خانواده شهید «مهدی حاجی‌پور» از خدمات ارزنده این آتش‌نشان فداکار ایرانی تقدیر و تجلیل کردند.

متن تقدیرنامه نخبگان مهاجر افغانستانی به این شرح است

شهادت عزت ابدی است. امام خمینی (ره)

«جانی که فراتر از مرزها فنا شد»

در شب تاسوعای حسینی، بزرگ مرد بی ادعا که سالها جامه خدمت و لباس مقدس آتش نشانی را بر تن داشت، در حادثه ریزش تونل برای نجات جان همنوع افغانستانی‌اش با غیرت و مردانگی از حدود تصور اذهان و مرزها عبور کرد و به مقام شامخ شهادت نائل گردید.

شهید «مهدی حاجی پور» با شهادتش به عنوان نمونه بارز و الگوی کامل در عمل جاودانه شد، و با فداکاری خویش قصه همدلی و خون شریکی دو ملت ایران و افغانستان را جانانه تفسیر کرد و به آن عمق و جلا بخشید.

تا حالا حدیث خون شریکی را از بامیان و خوزستان و دمشق می شنیدیم، این بار شهید حاجی پور که از قبیله عشق و از تبار ایثارگران بود، زنگ خون شریکی را از تهران بر دلهای ما نواخت.

شهادت این شهید والا مقام را به خانواده معظم و گرانقدرش تبریک وتسلیت عرض می‌کنیم. بی شک ثواب و پاداش شکیبایی در فراق این شهید سر افراز کمتر از اجر شهادت نیست.

روحش متعالی، فداکاریش بر رود زمان جاری و یادش زمزمه همیشگی عاشقان باد.

نخبگان و فرهیختگان مهاجرین افغانستانی مقیم ایران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار