محرابی:در توسعه رفتینگ ایران ناموفق بوده ایم

عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی رفتینگ معتقد است به دلیل نبود برنامه ریزی های صحیح رفتینگ ایران نه تنها توسعه نداشته بلکه پسرفت نیز داشته است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان کیانوش محرابی داور مسابقات قهرمان جهانی رفتینگ و عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی رفتینگ در گفت و گو با رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که چرا ایران با اقلیم مناسب و رودخانه هایی که دارد، هیچ گاه پذیرای ورزشکاران این رشته نبوده است، بیان کرد: ایران در زمینه رفتینگ کشور جوانی است و مسیر طولانی را باید طی کند. کشور ما شرایط خوبی دارد؛ زیرا ما رودخانه های مناسبی را هم برای فعالیت ورزشی و هم امور گردشگری دارا هستیم؛ اما متاسفانه عملکردمان در توسعه رفتینگ خوب نبوده است؛ ما حتی در سطح ملی هم نتوانسته ایم این رشته را رشد دهیم.

وی تصریح کرد: علی رغم استعدادهای بسیار خوبی که در کشور وجود دارد؛ اما برنامه ریزی های درستی انجام نشده است و از منابع انسانی و خدادادی که داریم نتوانسته ایم استفاده درستی کنیم. در سالهای اخیر ما در زمینه رفتینگ حتی پسرفت هم داشته ایم. محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان امسال، دریاچه ای در کشور امارات است که به یک پیست مصنوعی تبدیل شده است. نکته جالب این است که گردانندگان این پیست، افراد اهل امارات نیستند؛ بلکه بهترین های دنیا گرد هم آمده اند.

محرابی افزود: 4 سال گذشته، مسئول پیست رفتینگ کشور امارات با من تماس گرفت و درخواست کرد که ورزشکاران این کشور را به ایران اعزام کند تا در رودخانه طبیعی تجربه کسب کنند و نیز در مقابل ورزشکاران ما اردویی در این کشور داشته باشند و در پیست مصنوعی امارات تمرین کنند؛ اما این اتفاق نیفتاد. در سفری که به این کشور خواهم داشت در خصوص این همکاری صحبت خواهم کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران تیمی را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان اعزام نکرد اظهار داشت: فدراسیون، با توجه به حساسیت های رشته رفتینگ، فعالیت کمیته این رشته را یک مقدار محدود کرد تا تصمیماتی اتخاذ شود. مسئولان فدراسیون در تصمیم گیری خود این طور نظر دادند که به زمان بیشتری احتیاج دارند؛ سپس تصمیم گرفتند که کمیته رفتینگ به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما متأسفانه این تصمیم دیر گرفته شد و زمان کافی برای آماده سازی تیم ایران جهت حضور در رقابت های جهانی وجود نداشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار