رفتینگ ، رشته ای پر خطر با سود مالی خوب

رئیس کمیته رفتینگ کشورمان معتقد است که این رشته پر خطر است اما سود مالی خوبی دارد .

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران:رفتینگ گردشگری یکی از رشته های ورزشی ایران است که سالانه تعداد زیادی توریست از سرار دنیا که شامل  شهروندان عادی می شود برای استفاده از این ورزش ماجراجویانه به کنار رودخانه های پرخطر و در جریان می روند تا بتوانند از این رشته ماجراجویانه و در عین حال خطرناک استفاده کنند و آدرنالین در بدنشان ترشح شود .
 
این ورزش آبی طرفداران زیادی از سراسر ایران دارد که برای تفریح نیز از این رشته ورزشی استفاده می کنند. البته در ایران برخی از گردشگران در این رشته با لیدر نا آشنا به رودخانه می روند و این رشته ورزشی کشته های فراوانی هم داده است زیرا این ورزش در رودخانه شوخی بردار نیست و خطرات زیادی به دنبال دارد.
 
همچنین این رشته برای گردانندگان تور و ورزشکاران این رشته سالیانه هزینه های خوبی در بر دارد  رفتینگ فعالیتی مهیج، ماجراجویانه، تفریحی و ورزشی است و در طبیعت انجام می شود. لذا فعالیتی اکوتوریستی بوده که توریسم ماجراجویانه و ورزشی را در دل خود دارد و از تمام اصول اکوتوریسم تبعیت می کند.
 
در این خصوص با کیانوش محرابی رئیس کمیته رفتینگ توریستی اظهار کرد: در بحث گردشگری رفتینگ فعالیت می کنم و شهروندان عادی در این رشته فعالیت خوبی دارند و این جریان موجب می شود تا از سرار کشور برای استفاده از این رشته به رودخانه ها و حتی آژانسهای مسافرتی به منظور استفاده از سفر ماجراجویانه مراجعه کنند در این بین  و عده ای علاقمند حضور در بحث رفتینگ ورزشی می شود.
 
وی افزود:این رشته چون حالت گردشگری داردمنبع در آمدی است و در خیلی از کشورها در این رشته خودکفا و مستقل عمل می کنند به عنوان مثال در اکثر کشور ها خود کفا به بحث گردشگری می پردازند و با همان هزینه حضور در مسابقات را در می آورند.
 
محرابی در ادامه بیان کرد:من به صورت هماهنگ شده در این رشته فعالیت دارم و به کار روی گردشگران عمومی و جذب آنها به این رشته ورزشی می پردازم از طرفی در این مدت تعداد زیادی از گردشگران به این رشته روی آوردند زیرا متوجه شدند که یک فعالیت ورزشی محسوب می شود و خیلی توسعه پیدا کرده است چون از شهرهای زیادی در این رشته ماجراجویانه شرکت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار