قزوین؛

راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی

هفت کلنیک حقوق شهروندی در استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این کلنیک ها به صورت نمادین در کلنیک مددکاری توان در قزوین راه اندازی  شد .

راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم افتتاحیه اولین کلنیک حقوق شهروندی  در قزوین ، گفت :  استان قزوین به 50 کلنیک حقوق شهروندی نیاز دارد که به تدریج با همکاری شهرداری ، شورای اسلامی شهر و بهزیستی ایجاد می شود .

محمود عباسی اضافه کرد : دسته ای از این کلنیکها با همکاری شهرداری و شورای شهر راه اندازی شده اند .
وی افزود : دسته دیگر ، از ظرفیت  کلنیکهایی که در حوزه مدد کاری اجتماعی فعالند استفاده شده یعنی جایگاه  کلنیکها ی مددکاری اجتماعی  ارتقا پیدا کرده است .

عباسی گفت : متخصصین حقوقی ، روانشناسی و مددکاری اجتماعی ، هسته ی اصلی این کلنیکها را تشکیل می دهند .
راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ، ارایه مشاوره و آموزش اخلاق و حقوق شهروندی به مردم به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی را  از اهداف راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی بیان کرد .

عباسی اضافه کرد : امروز تفاهم نامه ی همکاری سه جانبه بین معاونت حقوق بشر و حقوق بین المللی وزارت دادگستری ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم امضا شد .

وی افزود : به موجب این تفاهم نامه کمیته حقوق شهروندی برای تعیین  خط و مشی و برنامه ریزی و راهبری کلنیکهای حقوق شهروندی  تشکیل می شود.

عباسی ، با اشاره به حضور در شورای اداری استان ، اموزش حقوق شهروندی به کارکنان دولت به منظور ارتقا جایگاه حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم و توجه به کرامت انسانی در دستگاههای اجرایی  را از مصوبات این نشست اعلام کرد .

وی افزود : با توجه به وضعیت فرهنگی ،  مذهبی و پیشینه ی تمدنی شهر قزوین زمینه را برای اجرای طرح حقوق شهروندی ایجاد و قزوین بعنوان  پایلوت افتتاح کلنیکهای حقوق شهروندی  انتخاب شده است .

مدیر کل بهزیستی استان هم در مراسم افتتاح این کلنیک گفت : برای راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی تفاهم نامه ای با معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و کانون مراکز کلینیکهای مددکاری اجتماعی ایران امضا شده است .

وارثی اضافه کرد : این کلنیک با هدف حمایت از حقوق شهروندان برای ارتقا شاخصهای سلامت اجتماعی راه اندازی شده است .

راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی

وی  تهیه و ارائه پیشنهادات مشترک برای تدوین و تصویب قوانین و مقررات ملی و بین المللی مرتبط با موضوعات مددکاری کاری و سلامت  اجتماعی از جمله برای تقویت بنیان خانواده ، مقابله با ایدز ، مصونیت بیشتر در مقابل سوانح و بلایای طبیعی توانبخشی و بررسی آسیبهای اجتماعی قابل توجه در جامعه ازجمله مفاد این تفاهم نامه نام برد .

وارثی  افزود : ۶ کلنیک مددکاری در سطح استان فعال است  که به  افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی  خدمات در حوزه ازدواج ، اشتغال ، مسکن ، مشاوره های ژنتیکی ، فرهنگی ، اجتماعی و طرحهای پیشگیرانه ارائه می دهد  .

به گفته مدیر کل بهزیستی استان بیش از ۹۹ هزار نفر شامل معلولین ، آسیب دیدگان اجتماعی ، زنان سرپرست خانوار ، معتادین ، کودکان خیابانی و کار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.