یک هیئت بلندپایه دولتی به ولایت غور اعزام می‌شوند

رییس جمهور افغانستان در یک ویدیو کنفرانس با مقام‌های امنیتی و محلی ۱۰ ولایت؛ از اعزام یک هیئت بلندپایه دولتی به ولایت غور خبر داده است.

یک هیئت بلندپایه دولتی به ولایت غور اعزام می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی رییس جمهور در یک ویدیو کنفرانس با مقام های امنیتی و محلی ۱۰ ولایت؛ از اعزام یک هیئت بلندپایه دولتی به ولایت غور خبر داده است.

در این ویدیو کنفرانس؛ آقای غنی یکبار دیگر انجام اعمال وحشیانه و کشتار مردم بی‌دفاع را در کشور به‌ویژه در ولایت غور محکوم کرده و با ‌مردم این ولایت ابراز تسلیت و همدردی نموده است. او گفته است:” همه مردم در سراسر کشور به‌خاطر این حادثۀ المناک شدیداً متأثر گردیده‌اند”.

آقای غنی گفته است که به‌منظور دلجویی و کمک به‌خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثۀ غور، هیئتی به‌این ولایت اعزام خواهد شد. او تأکید کرد که جهت از بین‌بردن لانه‌های تروریستان عملیات‌های نظامی راه‌اندازی می‌شود و نیز قاتلین مردم افغانستان براساس قانون، مجازات خواهند شد.

پیش از این نیز ریاست جمهوری در واکنش به کشتار مردم بیگناه در غور با نشر اعلامیه ای گفته بود که دستان پلید جنایت‌کاران‌تروریست باردیگر در قریۀ کاسی ولایت غور باخون فرزندان مظلوم و ملکی این وطن آلوده گردید، و نقاب از چهرۀ پلید تروریستان برداشته ‌شد؛کشتار متداوم مردم ملکی، تخریب زیرساخت‌ها و ایجاد ممانعت برای توسعه و بازسازی کشور به‌هدف اساسی گروه‌های تروریستی مبدل گردیده‌است.

ریاست جمهوری تاکید کرده بود که فرزندان دلیر و شجاع این وطن در جبهه های جنگ عرصه را برای جنایت‌کاران تنگ نموده و هرگز اجازه نخواهند داد، تا بار دیگر افغانستان به‌میدانِ برای گروه‌های تروریستی بدل گردد.

در اعلامیه آمده بود:” حکومت‌وحدت‌‌ملی پس از رویداد ولایت غور به‌منظور همدردی و غم‌شریکی بافامیل‌های شهدا و زخمی‌های آن رویداد، هیئت عالی‌رتبه و باصلاحیت را باترکیب ذیل توظیف نموده‌است.

براساس معلومات ارگ محمد یعقوب شمس مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام، رئیس هیئت؛ عبدالمعروف فضلی مشاور ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی و محمد عظیم نوریان مدیر عمومی ارتباطات ادارۀ ملی آمادگی برای مبارزه با حوادث اعضای این هئیت می باشند.

ریاست جمهوری گفته است که این هیئت وظیفه دارد تا کمک‌های نقدی و عاجل را به‌خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثۀ اخیر ولایت غور توزیع نموده و نیز پیام آقای غنی را به‌خاطر دلجویی به آنان ارائه نماید.

رشد نوشت: عصر روز سه شنبه هفته گذشته (۴ عقرب) تروریستان داعشی ۳۳ غیرنظامی که بیشتر آنان دامدار بودند را در نزدیکی شهر فیروز ولایت غور به گروگان گرفته و ساعاتی بعد آن را به گلوله بستند؛ این جنایت وحشیانه تروریستان داعشی با واکنش تند نهادهای ملی وبین المللی روبرو شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار