اهواز؛

مستند پلشهر ساخته شد

فیلم‌ساز جوان اهوازی فیلم مستند «پلشهر» را ساخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایوب مروانی‌پور گفت: هم‌اکنون در حال تدوین فیلم مستند کوتاهی با عنوان «پلشهر» و با موضوع معرفی پل‌های شهر اهواز هستم.

این فیلم‌ساز ادامه داد: در این فیلم علاوه بر معرفی پل‌های حال حاضر و موجود در شهر به پل‌های پنهان آن نیز که تنها نامی از آن ها باقی مانده پرداخت خواهد شد.

مروانی‌پور اظهار داشت: تمرکزم بر روی فیلم‌سازی در گونه مستند است. در مستندسازی نیز بیشتر به سراغ موضوعاتی می‌روم که به مشکلات و معضلات شهر اهواز مربوط می‌شوند. البته اهواز فقط شهر مشکل و معضل نیست چون این کلانشهر تاریخ جذاب و پرباری دارد که کمتر به آن پرداخت شده است.

وی افزود: از این رو، با پرداخت به تاریخ معاصر اهواز با ساخت دو فیلم مستند "سفید هلالی" سرگذشت پل سفید اهواز و "پل سیاه" سرگذست پل سیاه اهواز در راستای شناساندن هر چه بیشتر تاریخ ناگفته و پنهان این شهر مظلوم به نسل‌های گذشته٬ حال و آینده قدم در راهی گذاشتم که امیدوارم مقصد آن روشنگری و ادای دینی نسبت به موطنم اهواز باشد.

این مستندساز به ساخت فیلم مستند دیگری نیز اشاره کرد و در این باره توضیح داد: مستند دیگری درباره تاریخ و سرگذشت منطقه اهواز قدیم «عامری» نیز قرار است برای شبکه خوزستان کار کنم که منتظر نهایی شدن قرارداد آن هستم.

مروانی‌پور خاطرنشان کرد: با روند تخریب بافت تاریخی منطقه توسط شهرداری و ساکنان آن احتمالا این فیلم سندی خواهد شد از هویت این منطقه که در رشد و گسترش شهر اهواز نقش مهمی ایفا کرده است.

ایوب مروانی‌پور ۱۳۵۹ در منطقه اهواز قدیم یا همان عامری به دنیا آمده و کماکان ساکن همین منطقه است. با ورود به انجمن سینمای جوان اهواز در سال ۱۳۷۹ و پشت سر گذاشتن یک دوره کلاس‌های آموزش فیلم‌سازی فشرده و تصویربرداری مقدماتی به عضویت انجمن درآمد و تاکنون نیز یکی از اعضای فعال این دفتر است. از آن زمان تا کنون در زمینه‌های مدیریت تولید فیلم٬ فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی فعال بوده و هست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.