گرگان؛

شجاعت شهید فهمیده الگوی جوانان امروز

جوانان امروز باید شجاعت شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نمازجمعه امروز با گرامیداشت ۸ آبان، سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: این شهید بزرگوار  به قدری به امام (ره) و انقلاب، علاقه داشت که نارنجک به خودش بست و زیر تانک رفت.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار افزود:  در گفتاری به نقل از شهید فهمیده آمده است، امام خمینی هر چه اراده کند، انجام می دهد و من تسلیم فرمان او هستم، در نهایت هم در سن 12 سالگی، با آن ایثاری که انجام داد، نام خود را در تاریخ، ثبت کرد.

 وی ادامه داد: دنیا با سخن گفتن، اداره می‌شود و یکی از ویژگی‌های سخن گفتن، رعایت عدل است

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار یکی دیگر از شرایط سخن گفتن یک انسان مومن را هماهنگی بین گفتار و رفتار او بیان کرد، افزود: تقوا، هماهنگ‌کننده بین گفتار و رفتار انسان است

وی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی، سرمایه بزرگی است ادامه داد: اگر بین سخن و عمل انسان، هماهنگی وجود داشته باشد، مردم به او اعتماد می کنند و کسی که بین گفتار و عملش، هماهنگی نباشد، خشم پروردگار را هم به همراه دارد.

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، گفت: امام حسین (ع) با گفتار و رفتار خود، دنیا را جذب کرده و برای مسلمان و غیرمسلمان، الگو شده است.

 حجت الاسلام برقرار افزود: امام (ره) هم با گفتار توام با عمل خود در قلب ملت ایران جای دارد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار