زنجان؛

دفاع رهبر انقلاب از نخبگان، پشتوانه محکم برای آنان است

امام جمعه دندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان جوان دانشگاهی، گفت: اعلام حمایت و دفاع رهبر معظم انقلاب از نخبگان پشتوانه محکم و دلگرم کننده برای نخبگان کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به ۱۳ آبان، روز دانش آموز و سالروز مبارزه با استکبار جهانی، اظهارکرد: دانش آموزان و دانشجویان و ملت انقلابی با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان جواب دشمنی ها و عهدشکنی های آمریکا را خواهند داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموز بسیجی شهید حسین فهمیده و تبریک روز بسیج دانش آموزی افزود: نام این شهید بسیجی با هر هدفی از کتاب ششم ابتدائی حذف شده باشد، الگوی همه جوانان است و یاد و نامش در قلبها جا دارد.

امام جمعه دندی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و پنجمین شهید محراب که در سال ۵۸ توسط منافقین در محراب نماز جمعه به شهادت رسید، گفت: دشمن از هر نهاد انقلابی ضربه بخورد، آنجا را مورد حمله قرار می دهد که نهاد نماز جمعه یکی از آن نهاد هاست.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهار کرد: نماز جمعه محل بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در همه زمینه هاست لذا همیشه مورد تخریب بوده است.

وی با بیان اینکه امام جمعه به عنوان نماینده مقام معظم رهبری باید در راستای روشنگری و هدایتگری حرکت کند، افزود: محل این هدایتگری و روشنگری نماز جمعه است.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه گفته شود ائمه جمعه و خطباء اعصاب مردم را به هم می ریزند، گفت: این بی انصافی است و تربیون نماز جمعه تربیون دعوت به آرامش و امید است.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارکرد: آنچه که اعصاب مردم را به هم می ریزد، بیکاری جوانان، تورم و گرانی و عدم تحقق وعده هاست که از ۱۰۰ روز به ۱۲۰۰ روز رسیده است، آنچه اعصاب مردم را به هم می ریزند این است که بعد از سه و نیم سال مردم را به صبر دعوت کنند تا درخت برجام سیب و گلابی بدهد.

وی با اشاره به برکناری وزیر آموزش و پرورش در آستانه استیضاح، افزود: اعصاب مردم را حقوق های نجومی و سرقت ۸۰۰۰ میلیاردی از صندوق فرهنگیان به هم ریخته است.

امام جمعه دندی با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی موصل در عراق از تصرف داعش، گفت: موصل حلقه ارتباط سوریه و عراق است و داعش از این طریق نیروهای نظامی خود را جابجا می کند که با بازپس گیری آن نابودی داعش نزدیک می شود.

حجت الاسلام حسینی نسب با محکوم کردن جنایات عربستان در یمن، اظهارکرد: دو عامل حمله نظامی به یمن و هزینه های میلیاردی برای تبلیغ وهابیت عربستان را با کسری بودجه و در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

وی با اشاره به تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از مجالس دهه اول محرم ، افزود: مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام باید از لحاظ سخنرانی و مداحی پرمحتوا و بصیرت افزا باشد و انتظار مردم هم همین است.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه کمک های مالی مردم به سخنران و مداح علاوه بر اینکه یک وظیفه است در راستای کمک به دین هم هست، گفت: البته باید به سه نکته توجه شود: اول اینکه تعیین نرخ مداحی از سوی آنان در شأن مجلس اهلبیت علیهم السلام نیست ولی این دلیل نمی شود که مردم نیز به مداح و سخنران کمک نکنند یا در این مسأله بی تفاوت باشند بلکه باید همانطور که به تغذیه جسم شان هرینه می کنند همینطور باید به تغذیه روحشان نیز هزینه کنند.

دوم اینکه: انتظار مردم این است هم سخنران مستند سخن بگوید و هم مداح مستند بخواند و از دروغ و یا آهنگی که در شأن مجلس عزاداری است پرهیز کند.

سوم اینکه: استان زنجان هم سخنرانان خوب و کم توقع دارد و هم مداحان خوب و کم توقع و اولویت استفاده از مداح و سخنرانان استان زنجان بعنوان پایتخت شور و شعور حسینی است.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دشمنی های آمریکا ، اظهارکرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: دشمنی هست و این توهم نیست و اکنون شیطان برزگ و دشمن مسلمانان آمریکاست.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.