اردبیل؛

نجات 20 خانوار عشایری از خطر مرگ در استان اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: 20 خانوار عشایری و یک هزار و 500 دام گوسفندی بر اثر سهل انگاری و زمین گیر شدن در برف از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند از گیر افتادن 1500 دام گوسفندی و 20 خانوار عشایر در برف خبر داد و گفت: عشایر استان هرچه سریعتر منطقه را ترک و به قشلاقات خود کوچ کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عشایری استان، تقویم کوچ عشایر الزاماٌ از 10 مهرماه هر سال لغایت 22 مهر بوده که در این رابطه به کلیه عشایری استان قبلا از طریق رسانه های شنیداری و دیداری و سامانه پیامک اطلاع رسانی صورت گرفته است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل افزود: حدوداً 95 درصد عشایر استان اردبیل تقویم کوچ را رعایت و کوچ کرده و در قشلاق خود ساکن شده اند ولی متاسفانه 5 درصد این جامعه با عدم رعایت تقویم کوچ در اطراف روستاها مانده و یا در مسیر کوچ بوده اند که در اثر بارش سنگین برف و برودت هوا دچار مشکل و خسارت هایی به دام هایشان شده است.

هنرمند تصریح کرد: اداره کل امور عشایر استان با تشکیل 4 اکیپ امدادی بطور شبانه روزی حضور داشته و تاکنون نزدیک به 20 خانوار و هزار و 500 دام را از خطر مرگ نجات داده است و دام و خانواده ها را در مکان های مناسب اسکان داده که در این زمینه از مدیریت بحران، حمل و نقل راهداری، هلال احمر،فرمانداران سرعین و اردبیل، دهیاری ها روستای الوچ، گرجان و خشکه رود و اهالی این روستاها قدردانی می شود.

وی افزود: به طور جدی و فوری باید عشایر منطقه را ترک و در قشلاق های خود ساکن شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.