تبریز؛

بازسازی 68 مدرسه درراستای اجرای پدافند غیر عامل

معاون نیروی انسانی مدیر کل آموزش و پرورش گفت: 68 مدرسه استان درراستای اجرای پدافند غیر عامل نوسازی یا بازسازی شده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صمدیان در همایش یکروزه ضرورت آموزش پدافند غیر عامل در مدارس بااشاره به اینکه در نوسازی وبهسازی مدارس توجه به الگوهایی که از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور مد نظر قرار میگیرد گفت: درراستای ایمن سازی مدارس و در جهت اجرای سیاستهای پدافند غیر عامل بیش از68 مدرسه در استان مطابق با ضوابط والگوهای پدافند غیر عامل نوسازی وبهسازی شده است .

صمدیان در ادامه از آموزش پدافند غیر عامل برای بیش از32 هزار و800 نفر از معلمان وهمکاران آموزش وپرورش استان نیز خبرداد وگفت:در سال 95 برای اجرای بیش از 69 عنوان دوره آموزشی با موضوع پدافند غیر عامل برای معلمان استان برنامه ریزی کرده ایم که بیش از 1 میلیون و450 هزار ساعت کلاس ودوره آموزشی را شامل خواهد شد.

وی همچنین دفاع از کشور با صیانت از اطلاعات مهم ومحرمانه را یکی از شاخصه های اصلی پدافند غیر عامل برشمرد وافزود: آموزش استفاده صحیح از فناوریهای روز وفضای مجازی به دانش آموزان یکی از برنامه ها واهداف آموزش وپرورش استان درراستای پدافند غیر عامل است.

شکوهی فرماندار بستان آباد هم در این جلسه پیش بینی وپیشگیری را از مهمترین اقدامات پدافند غیر عامل برشمرد وگفت: مصون سازی مراکز حساس و آسیب پذیر باید در اولویت مسوولان باشد.

فرماندار همچنین آموزش پدافند غیر عامل به دانش آموزان را امری مهم واثر گذار برشمرد وافزود: باید طوری برنامه ریزی وعمل کنیم که هر دانش آموز یک سرباز عالم وعامل در سنگر دفاع از کشور باشد.

فرماندار در پایان بااشاره به اینکه جنگ نرم افزاری امروزه یکی از ابزارهای دشمنان برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی است تاکید کرد: در پدافند غیر عامل نباید از فضای مجازی ورسانه های ارتباطی که اعتقادات وارزشهای جامعه را هدف قرار داده اند غافل شویم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.