کرمانشاه؛

طرح سنجش بینایی کودکان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امسال 115 هزار کودک سه تا شش سال غربالگری بینایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر امید قادری با اشاره به آغاز طرح سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله از اول آبان، اظهار کرد: حدود 115 هزار کودک در استان واجد شرایط شرکت در این طرح هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 108 هزار کودک واجد شرایط داشتیم، افزود: تعداد افرادی که سال گذشته غربالگری بینایی شدند و مراجعه داشتند، 76 هزار نفر بود که 650 نفر آنها دارای مشکل بینایی بودند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به پایگاه‌های اجرای طرح سنجش بینایی داشت و تاکید کرد: در کل استان 940 پایگاه در نظر گرفته شده که حدود 350 پایگاه آن مربوط به خود کرمانشاه است.
به گفته این مسئول، این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های سلامت، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی، خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های سطح شهر می‌باشند که تعدادی از آنها دائم و تعدادی نیز موقت هستند.
قادری با اشاره به اینکه سنجش بینایی در سه سطح برای کودکان انجام می‌شود، افزود: اگر در مرحله اول کودکی مشکوک به مشکل بینایی باشد به اپتومتریست ارجاع می‌شود که 21 اپتومتریست هم در این خصوص همراهی دارند و در مرحله بعدی هم اگر با کمک اپتومتریست مشکل حل نشد، برای درمان‌های تخصصی ارجاع می‌شوند.
وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در مهدکودک‌ها 1500 تومان هزینه دارد و در سایر مراکز رایگان است، خاطرنشان کرد: سطح دوم و سوم طرح نیز کاملا رایگان است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اهمیت غربالگری بینایی تا قبل از سن شش سالگی هم یاد کرد و گفت: 90 درصد مشکلاتی که بعد منجر به نابینایی و کم بینایی می‌شود در این سن قابل پیشگیری است و نباید این فرصت طلایی را از دست داد.
قادری اظهار کرد: این طرح تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، سنجش ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.