اصفهان؛

درج نشانگر تغذیه توسط 70 درصد از تولید کنندگان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: نشانگر تغذیه توسط 70 درصد از تولید کنندگان تحت پوشش دانشگاه درج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر حمیدرضا بنفشه در همایش روز جهانی غذا، به الزام تولید کنندگان به درج نشانگر رنگی تغذیه ای یا چراغ راهنما در برچسب محصولات تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: این نشانگر یک راهنمای سریع برای نشان دادن اطلاعات تغذیه ای محصولات غذایی می باشد.
وی یادآور شد: نشانگر رنگی تغذیه ای مقادیر شاخص های تغذیه ای با رنگ های قرمز، نارنجی و سبز است که امکان انتخاب صحیح و آگاهانه برای کلیه اقشار جامعه را نشان می دهد.
وی، آرم سازمان غذا و دارو، معیار و اندازه سهم قابل فهم و ارزیابی مثلاً یک فنجان ، یک عدد و ...، میزان انرژی در هر سهم محصول برحسب کیلو کالری، شاخص های مورد ارزیابی ( مواد مغذی مورد ارزیابی شامل قند، چربی ، نمک و اسیدهای چرب ترانس)، مقدار عددی و واحد اندازه گیری شاخص های تغذیه ای مورد ارزیابی در اندازه سهم، نشانگرهای رنگی (رنگ های تعیین شده برای هر شاخص)، راهنمای رنگ ها ( اندک، متوسط، زیاد) و شماره پروانه های بهداشتی تولید (ورود) را از بخش های هشت گانه نشانگرهای رنگی تغذیه ای نام برد.
همایش روز جهانی غذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کاشان در خانه های تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد.
این گزارش حاکیست، در حاشیه این همایش نمایشگاهی توسط تعدادی از کارخانجات مواد غذایی برپا شده که تا تاریخ 6/8/95 برای مشاهده عمومی دایر است.
لازم به ذکر است: در پایان این مراسم از سه شرکت و سه مسئول فنی برتر از واحدهای تولیدی مختلف تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار